اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی محیط زیست کرمانشاه:

احداث سایت پرنده‌نگری موجب ثبت بین‌المللی تالاب هشیلان می‌شود

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: احداث سایت پرنده‌نگری و ساماندهی حاشیه تالاب هشیلان با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده موجب ثبت بین‌المللی آن خواهد شد.

احداث سایت پرنده‌نگری موجب ثبت بین‌المللی تالاب هشیلان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کاظم علی‌زاده در مراسم بازدید از تالاب هشیلان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش اصحاب رسانه به اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: این تالاب در 30 کیلومتری کرمانشاه قرار گرفته و یکی از تالاب‌های بی‌نظیر در غرب کشور با فضایی بالغ بر 450 هزار هکتار قلمداد می‌شود.

علی‌زاده با تاکید بر اینکه بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ در این تالاب گنجانده شده، افزود: احداث سایت پرنده‌نگری با اعتباری بالغ بر یک‌ونیم میلیارد تومان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است در حال حاضر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی ادامه داد: احداث و بهره‌برداری این سایت زمینه‌ای مناسب برای اشتغال جوانان استان و تبدیل این تالاب به قطب مهم گردشگری در کشور خواهد شد و با چنین اقداماتی در راستای گنجاندن آن در تالاب‌های بین‌المللی خواهیم کوشید.

علی‌زاده با بیان اینکه امید است که تالاب هشیلان جزو کنوانسیون رامسر به ثبت رسد، ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود که گردشگران داخلی و خارجی از آن بهره گیرند و تاکنون 22 مورد تعرض به این منطقه صادر شده که حکم خلعیت صادر شده و رفع تعارض خواهد شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: 13 گونه ماهی در این تالاب وجود دارد که از این تعداد، گونه‌های نادر و کمیاب نیز به چشم می‌خورد و پرندگان شکاری و برخی از خزندگان در آن زندگی می‌کنند.

علی‌زاده با اعلام اینکه در سال 87 خشکسالی شدیدی این تالاب را فرا گرفت و آن را در معرض خشک‌ شدن قرار داد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته تالاب هشیلان از وضعیت خوب آبگیری برخوردار بوده و در خصوص بحث احیا آب مطالبات خوبی با سازمان آب و فاضلاب استان انجام شده و در سال 91 بیشترین مهاجرت پرندگان به این تالاب دیده شده است.

وی با اشاره به معضل پدیده گردوغبار و اثرات آن بر روی اکوسیستم گیاهان و جنگل به خصوص در جنگل قلاجه گفت: با وجود مطالبات انجام‌ شده با سازمان‌های مربوطه، هیچ‌گونه حفاظتی از این مناطق و جنگل‌ها در برابر ریزگردها و آلودگی هوا در استان کرمانشاه نشده است و این مناطق در حال نابودی هستند.

وی با بیان اینکه روز جهانی محیط زیست به منظور ارتقای این فرهنگ تشکیل شده، اظهار داشت: احداث سایت پرنده‌نگری و ساماندهی حاشیه تالاب هشیلان با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده موجب ثبت بین‌المللی آن خواهد شد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول