اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح فاضلاب ایذه خبر داد

حذف ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی میانگران ایذه

مجری طرح فاضلاب ایذه از حذف ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی میانگران با اجرای طرح فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

حذف ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی میانگران ایذه

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محسن قمشی اجرای طرح فاضلاب ایذه را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح ملی حذف ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی میانگران ایذه است.

وی افزود: به‌منظور تسریع و تسهیل در اجرای طرح فاضلاب، همه شهر ایذه به 11 قطعه تقسیم شده که در مجموع بیش از 26 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب اجرا و حدود 4 هزار انشعاب فاضلاب آماده واگذاری به مشترکین شده است.

مجری طرح فاضلاب ایذه ادامه داد: تاکنون بخشی از خطوط اصلی جاده اصفهان، کل شبکه خیابان حافظ شمالی، 80 درصد شبکه خیابان‌های شهید اشکبوس نادری و امام خمینی تا پشت استادیوم ورزشی، 70 درصد شبکه منطقه گنجشک‌گیر ، 40 درصد شبکه خیابان حافظ جنوبی و خیابان های منتهی به آن و 20 درصد از شبکه پارک جنگلی اجرا شده است.

قمشی با بیان اینکه از چند روز گذشته با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان احداث 70 کیلومتر شبکه و انشعابات فاضلاب حدفاصل بلوار کمربندی زاگرس، بلوار مدرس، خیابان امام، بلوار حافظ و همه خیابان‌های فرعی مربوطه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: سه پیمان جدید آماده ابلاغ به پیمانکار است و یک پیمان دیگر هم مراحل آخر مناقصه را می‌گذراند که به محض تامین اعتبار به‌منظور اجرا به پیمانکار ابلاغ می‌شود.

وی عمده مشکل اجرای شبکه فاضلاب ایذه را بالابودن سطح آب زیرزمینی، ریزشی بودن بافت زمین، نامشخص بودن تاسیسات زیرزمینی از جمله آب، گاز و مخابرات و عدم وجود مصالح کافی و آسفالت در منطقه عنوان کرد و ضمن تشکر از پیگیری‌های مسئولان شهری بر لزوم همکاری و هماهنگی ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری تاکید کرد.

مجری طرح فاضلاب ایذه تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای طرح فاضلاب ایذه استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب این شهر برای مصارف کشاورزی است که در حال حاضر تصفیه خانه مراحل انجام مناقصه را می‌گذراند.

گفتنی است در طرح جامع فاضلاب شهرستان ایذه برای پوشش جمعیتی معادل 235 هزار نفر تا سال 1415 اجرای بیش از 250 کیلومتر شبکه فاضلاب، یک ایستگاه پمپاژ مرکزی و یک تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 48 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 72001/و/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول