اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه اول پلی‌آف فوتبال ایران در اصفهان برگزار می‌شود

31 خرداد همدانی‌ها در فولادشهر به دنبال نصف لیگ برتر

بعد از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون فوتبال سازمان لیگ آزادگان تاریخ بازی پلی‌آف برای مشخص شدن چهره تیم شانزدهم لیگ برتر سال آینده را اعلام کرد.

31 خرداد همدانی‌ها در فولادشهر به دنبال نصف لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حالی که بنا بر تصمیم مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال کمتر از 33 روز تا شروع لیگ برتر 93ـ 92 باقی مانده چهره آخرین تیم برای شرکت در این مسابقات مشخص نشده است و بازی پایانی و پلی‌آف برای کسب نیم سهمیه باقی مانده در هاله در ابهام قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دو سقوط و چهار تیم از لیگ دسته دو به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد.

از ابتدای شروع فصل گذشته بر اساس تصمیم و مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار شد تا لیگ برتر امسال با حضور 16 تیم برگزار شود و این کم شدن تیم‌ها با موعظه‌گیری برخی از باشگاه و مدیران ارشد فوتبال مواجه شد و سرانجام تاج رئیس سازمان لیگ با اعلام رسمی از برگزاری لیگ برتر 93ـ 92 در تاریخ 21 تیر ماه و با حضور همان 16 تیم خبر داده است.

در پرونده جنجالی تبانی در لیگ دسته اول و اعلام آرای آن توسط کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال کشورمان که منجر به سقوط تیم شهرداری تبریز به دسته دوم کشور شد، تیم‌های استقلال صنعتی خوزستان و گسترش فولاد تبریز به صورت مستقیم جواز حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور را گرفتند.

تیم‌های دوم گروه الف و ب یعنی تیم‌های مس سرچمشه و پاس همدان نیز برگزارکننده نخستین مرحله بازی پلی‌آف شدند تا چهره تیم سوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور مشخص شود تا این تیم برای رویارویی با تیم چهاردهم لیگ برتر برای کسب نیم سهمیه باقی مانده لیگ برتر مصاف کنند.

تیم فوتبال پاس همدان یکی از معدود تیم‌های فوتبال کشورمان محسوب می‌شود که با تک‌ستاره‌ای که بر پیراهن این تیم نقش بسته، یکی از قهرمانان جام باشگاه‌های آسیا بوده و با افتخارات دستخوش تغییرات و ناملایمات‌های فوتبالی شده است، بنابراین نتوانسته در دو سال اخیر در حد نام و آوازه پاس بزرگ خودنمایی کند.

سبزپوشان همدانی که بعد از سقوط از لیگ برتر تنها به خاطر یک تفاضل گل این اتفاق تلخ افتاد اوضاع خوبی نداشتند، در فصل فوتبالی امسال هم با حواشی زیادی در سطح مدیران و کادر فنی و بازیکنان روبرو شد و با وجود عدم تخصیص بودجه مناسب بازیکنان این تیم باغیرت و تعصب دست به کار بزرگی زدند و توانستند دوباره اسم فوتبال و ورزش همدان را در ایران زنده کنند.

شاگردان امید طیری مربی جوان و همدانی‌الاصل پاسی‌ها موفق شدند در دو بازی رفت و برگشت با حساب سه بر دو برابر بازیکنان با تجربه و تیم یکدست مس سرچشمه به مربیگری داوود مهابادی به پیروزی برسند تا ضمن کسب مدال برنز و جام سومی لیگ دسته اول امسال برای رویارویی با تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان آماده شوند.

 

حضور بهروز مرادی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، علی‌محمد آزاد، استاندار همدان و امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، سیدعبدی افتخاری مدیر کل ورزش و جوانان استان در هیئت‌‌ مدیره این باشگاه وزن مدیریتی این باشگاه را بسیار سنگین کرده و شرایط خوبی دارد اما در این چند روزه تا انجام و برگزاری بازی پلی‌آف حمایت مالی و معنوی این مدیران برای صعود پاس به لیگ برتر بیشتر از پیش احساس می‌شود.

حضور چند بازیکن از تیم ذوب آهن اصفهان در تیم ملی فوتبال کشورمان باعث شده تا بازی پلی‌آف به تعویق بیافتد و پاسی‌ها این فرصت را مغتنم شمردند و برای رویارویی با شاگردان فرهاد کاظمی این روزها به شدت تمرینات خود را در همدان پیگیری می‌کنند.

سازمان لیگ تاریخ دیدار رفت مسابقه بین تیم‌های ذوب آهن و پاس همدان را اعلام کرده که طی آن باید همدانی‌ها روز 31 خرداد در ورزشگاه  اختصاصی فولادشهر اصفهان برابر تیم سبزپوشان اصفهانی‌ها صف آرایی کند و دیدار برگشت در یکی از روزهای 4 یا 5 تیرماه در ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار خواهد شد.

قاسم پوراسدالله و علی مطوری به دلیل مصدومیت در دیدار رفت پاس برابر ذوبی‌ها حضور نخواهند داشت و از اصفهان هم خبر به گوش می‌رسد که گئورگ کاسپاروف، دروازه‌بان تیم ملی ارمنستان که سنگربان اصفهانی است به دلیل همراهی با تیم ملی کشورش در دیدار رفت این مرحله همراه سبزپوشان نخواهد بود.

پاس با وجود پشتوانه مردمی خوبی که در همدان دارد و همچنین وزنه‌های قوی در هیئت مدیره باشگاه، توانایی و لیاقت لیگ برتر شدن را دارد به شرط اینکه کادر فنی و بازیکنان بدون حاشیه و استرس فعل خواستن را صرف کنند و برای بازگشت به لیگ برتر و بالاترین سطح فوتبال کشور صعود مقتدرانه‌ای داشته باشند.

--------------------

گزارش از فرشید گل‌محمدی

--------------------

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول