اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

امکان سوءاستفاده از شناسنامه‌های سرگردان صفر است/ فعالیت فشرده ادارات ثبت احوال برای خدمات سجلی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه ادارات ثبت احوال و نیز دفتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات باز است، گفت: امکان سوء استفاده از شناسنامه‌های سرگردان و جعلی صفر است.

امکان سوءاستفاده از شناسنامه‌های سرگردان صفر است/ فعالیت فشرده ادارات ثبت احوال برای خدمات سجلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تورج حاجی‌رحیمیان ظهر امروز در همایش مشترک ستاد انتخابات و روسای ادارات ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال صدور کارت ملی هوشمند اجرایی شده است، اظهار کرد: جایگاه ثبت احوال در انتخابات جایگاه بسیار قابل‌ توجهی است و از اکنون تا زمان انتخابات کارمندان ثبت احوال تمام تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، افزود:  مسئولان ثبت احوال  نباید به هیچ‌وجه از شهرستان خود در زمان انتخابات خارج شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: انتخابات این دوره بسیار حساس است و با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده آمار کاندیداها بسیار به هم نزدیک است و احتمال دارد که با اختلاف 100 هزار رأی به مرحله دوم کشیده شود.

وی به فعالیت‌های ادارات ثبت احوال با دفاتر پیشخوان دولت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه اشاره کرد و افزود: اگر مشکلی در کارت هوشمند پیش آمد موارد را به سازمان ثبت احوال گزارش دهید تا استعلام گرفته شود.

حاجی‌رحیمیان همچنین در مورد شناسنامه‌های دارای مشکل افزود: در این خصوص تصمیم‌گیری با شورای تأمین فرمانداری‌ها است.

وی با بیان اینکه آمارهای مختلفی در این چند روز ارائه می‌شود که شاید صحت چندانی نداشته باشد، گفت: سه مرکز وزارت کشور، ثبت احوال و مرکز آمار ایران اعلام کننده آمارها هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان همچنین تاکید کرد: سوء استفاده از شناسنامه‌های جعلی، المثنی و نیز سرگردان در این دوره از انتخابات صفر است، چرا که کد ملی افراد رأی دهنده کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: به همراه داشتن کارت ملی و نیز شناسنامه برای رأی دادن الزامی است، بنابراین از روسای ثبت احوال استان اصفهان درخواست می‌شود در این مدت باقی مانده اشکالات باقی مانده و در نوبت را به سرانجام برسانند.

حاجی‌رحیمیان تاکید کرد: به دلیل اینکه صدور کارت ملی و نیز شناسنامه مکانیزه مدت زمان 10 روزه‌ای را طی می‌کند تا از طریق سامانه‌های مرکزی در تهران صادر شود، صدور هیچ شناسنامه و نیز کارت ملی جدیدی را در این مدت یک هفته قبول نکنید چرا که برای زمان انتخابات آماده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات با رقابت سالمی دنبال می‌شود، افزود: کارشناسان حقوقی برای این منظور در روز انتخابات آماده مشاوره هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تمامی تمهیدات اندیشیده شده است که هر فرد فقط بتواند با یک شناسنامه یک رأی دهد و جلوی شناسنامه‌های سرگردان گرفته شود.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول