اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان البرز خبر داد

صدور یک روزه شناسنامه در تمام شعب ثبت احوال استان البرز

مدیر کل اداره ثبت احوال البرز گفت: برای تسهیل کار واجدین شرایط حق رای در استان البرز تمام شعب ثبت احوال اقدام به صدور یک روزه شناسنامه می‌کنند.

صدور یک روزه شناسنامه در تمام شعب ثبت احوال استان البرز

محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات هر فردی که برای شرکت در انتخابات به شعب اخذ رای مراجعه می‌کند، باید شناسنامه و کارت ملی معتبر به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه همه آحاد جامعه بتوانند در انتخابات مشارکت داشته باشند، ثبت احوال اقدام به ارائه تسهیلاتی برای صدور فوری شناسنامه و اوراق هویتی کرده و این خدمات در تمام شعب اخذ رای استان البرز نیز ارائه می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان البرز افزود: بنابراین افرادی که فاقد شناسنامه معتبر بوده و شناسنامه آنها به هر دلیل مفقود و مخدوش شده و باید به شعب این اداره در سراسر استان البرز مراجعه کنند.

میرزایی اعلام کرد: برای تسهیل در کار مراجعان، شعب فوق اقدام به صدور شناسنامه المثنی ظرف یک روز کرده و شهروندان می‌توانند تمام امور فوق را تنها در یک روز انجام داده و شناسنامه جدید دریافت کنند.

* صدور یک روزه برگه تایید کارت ملی در استان البرز

محمد میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا کارت ملی نیز یک روزه صادره می‌شود؟ گفت: صدور کارت ملی نیازمند استعلام از چند دستگاه بوده و این امر فرایند حداقل 20 روزه طلب می‌کند.

وی افزود: بنابراین نمی‌توانیم ظرف یک روز کارت ملی برای شهروندان صادر کنیم، اما ثبت احوال برای این امر نیز تسهیلاتی ارائه می‌کند.

میرزایی بیان داشت: برای شرکت در انتخابات نیاز به همراه داشتن اصل کارت ملی نیست و تنها باید شماره ملی خود را واجدین شرایط حق رای به همراه داشته باشند. به همین منظور همکاران ما در تمام شعب استان البرز برای آن دسته از شهروندانی که فاقد کارت ملی هستند، برگه‌های تاییدیه که شماره ملی در آن درج شده صادر خواهند کرد.

میرزایی در پایان گفت: این برگه تاییدیه نیز یک روزه در اختیار شهروندان قرار گرفته و هیچ مشکلی برای ارائه این خدمات در استان البرز نداریم.

انتهای پیام/2302/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول