اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

نقاط مهم گردشگری چهارمحال و بختیاری پاکسازی می‎شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش‌های پاکسازی در نقاط مهم گردشگری استان در هفته محیط زیست خبر داد.

نقاط مهم گردشگری چهارمحال و بختیاری پاکسازی می‎شود

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: 16 تا 22 خردادماه با عنوان هفته ملی محیط زیست نامگذاری شده است.

وی هدف از نامگذاری این روز را افزایش آگاهی مردم اعلام کرد و گفت: افزایش آگاهی مردم در راستای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ گیاهی و جانوری از مهم‌ترین اهداف نامگذاری این روز است.

یوسف‌پور صیانت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی برشمرد و افزود: حفاظت از محیط زیست در ارتباط تنگاتنگ با مبحث فرهنگ‌سازی است، به ‎عبارت دیگر هر چه بتوانیم در این حوزه مقتدر عمل کنیم حفاظت از این سرمایه ارزشمند با جدیت بیشتر محقق خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری توسعه پایدار را در گروی حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: توسعه پایدار توسعه‌ای است که محیط زیست را به خطر نمی‎اندازد و به سمت بهره‌برداری همه جانبه و کلی از منابع طبیعی به نحوی که این منابع و امکانات اولیه برای حیات، برای نسل‌های آینده هم قابل بهره‌وری باشد در حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر آگاهی مردم دنیا نسبت به خطراتی که محیط زندگیشان را تهدید می‌کند بسیار افزایش یافته است، امروزه مردم جهان نسبت به عوامل آلوده کننده محیط زیست خود حساسیت زیادی نشان می‌دهند که این مسئله اهمیت مباحث فرهنگ‌سازی در راستای صیانت از محیط زیست را به خوبی نشان می‌دهد.

یوسف‌پور با اشاره به برنامه‌های هفته محیط زیست در این استان، یادآور شد: برگزاری همایش‌های پاکسازی در نقاط مهم گردشگری استان، کارگاه‌های آموزشی، اجرای تور عکاسی با موضوع سبک زندگی و حفظ محیط زیست از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

وی گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با هدف حفظ تالاب‌های استان و جشن در پارک‌ها با هدف آشنایی مردم با حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌ها به شمار می‎رود.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول