اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بستک خبر داد

هوشمندسازی 78 کلاس درس در بستک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک از هوشمند سازی 78 کلاس درس در مدارس این شهرستان خبر داد.

هوشمندسازی 78 کلاس درس در بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی امروز طی نشستی در این راستا اظهار داشت: آموزش و پرورش از دستگاه‌های مهم و عظیم در کشور است که قریب به اتفاق افراد جامعه به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند،از این رو توجه ویژه مسئولان نسبت به آموزش و پرورش لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه در سطح دنیا مدارس و سیستم‌های آموزشی به سمت بهره‌گیری از سیستم‌های نوین کمک آموزشی در حال پیشروی هستند، به روند هوشمندسازی مدارس در هرمزگان و به تبع آن شهرستان بستک اشاره کرد.

توکلی در همین راستا گفت: در حال حاضر مجموعا 64 مدرسه ابتدایی و 287 کلاس درس در بستک دایر است.

به گفته این مسئول، تاکنون 78 کلاس از مدارس این شهرستان با اولویت پایه‌های دوم و ششم ابتدایی هوشمندسازی شده است. از این تعداد 37 کلاس با استفاده از اعتبارات دهیاری‌ها، 35 کلاس توسط اعتبارات اداره کل و شش کلاس توسط خیران هوشمند شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طبق پژوهش‌ها و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﯾﺎدﮔﯿﺮی در کلاس‌های هوشمند هشت ﺑﺮاﺑﺮ از ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ﺳﻨﺘﯽ اﺳﺖ.

وی افزود: با توجه به نقش اساسی استفاده از وسایل و تکنولوژی‌های آموزشی جدید در ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و بروز کردن اطلاعات آنها، برای هوشمندسازی مدارس اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت و فواید هوشمند‌سازی مدارس اضافه کرد: در هوشمندسازی مدارس اولویت با پایه‌های دوم و ششم ابتدایی و در اولویت بعدی، تمامی پایه‌ها اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بایستی از امکانات هوشمندسازی برخوردار ‌شوند.

توکلی با بیان اینکه هوشمند سازی کلاس‌ها و مدارس می‌تواند باعث ارتقای آموزش و یادگیری دانش آموزان شود گفت: رشد همه جانبه دانش آموزان، ارتقا توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی، تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا شدن به فن‌آوری از جمله اهداف هوشمند سازی مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به هوشمند سازی مدارس در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: در مدرسه هوشمند، کنترل و مدیریت، مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و نظام ارزشیابی و نظارت آن هوشمند خواهد بود.

توکلی در ادامه طرح هوشمندسازی مدارس را تدریس کتب درسی با تهیه محتوای آموزشی و استفاده از روش‌های نوین و فناوری اطلاعات به صورت سمعی و بصری دانست و خاطر نشان کرد: توانمند‌سازی و تحول‌آفرینی در نظام آموزشی، دستیابی به اهداف یادگیری و تأکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف هوشمندسازی مدارس است.

وی افزود: در مدارس هوشمند دانش آموزان با تفکر مستقل و ابراز خلاقیت توانمندی خود را به کار می‌گیرند و فضای حاکم موجب به کارگیری توانمندی های مربیان ، معلمان و اولیا برای تقویت آموزش و پرورش می گردد و بطور کلی محیط مدرسه مشوق یادگیری و باعث ایجاد انگیزه و رغبت می‌شود.

انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول