به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی امروز طی نشستی در این راستا اظهار داشت: آموزش و پرورش از دستگاههای مهم و عظیم در کشور است که قریب به اتفاق افراد جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند،از این رو توجه ویژه مسئولان نسبت به آموزش و پرورش لازم و ضروری است.
وی با اشاره به اینکه امروزه در سطح دنیا مدارس و سیستمهای آموزشی به سمت بهرهگیری از سیستمهای نوین کمک آموزشی در حال پیشروی هستند، به روند هوشمندسازی مدارس در هرمزگان و به تبع آن شهرستان بستک اشاره کرد.
توکلی در همین راستا گفت: در حال حاضر مجموعا 64 مدرسه ابتدایی و 287 کلاس درس در بستک دایر است.
به گفته این مسئول، تاکنون 78 کلاس از مدارس این شهرستان با اولویت پایههای دوم و ششم ابتدایی هوشمندسازی شده است. از این تعداد 37 کلاس با استفاده از اعتبارات دهیاریها، 35 کلاس توسط اعتبارات اداره کل و شش کلاس توسط خیران هوشمند شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طبق پژوهشها و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﯾﺎدﮔﯿﺮی در کلاسهای هوشمند هشت ﺑﺮاﺑﺮ از ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ﺳﻨﺘﯽ اﺳﺖ.
وی افزود: با توجه به نقش اساسی استفاده از وسایل و تکنولوژیهای آموزشی جدید در ارتقای سطح علمی دانشآموزان و بروز کردن اطلاعات آنها، برای هوشمندسازی مدارس اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت و فواید هوشمندسازی مدارس اضافه کرد: در هوشمندسازی مدارس اولویت با پایههای دوم و ششم ابتدایی و در اولویت بعدی، تمامی پایهها اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بایستی از امکانات هوشمندسازی برخوردار شوند.
توکلی با بیان اینکه هوشمند سازی کلاسها و مدارس میتواند باعث ارتقای آموزش و یادگیری دانش آموزان شود گفت: رشد همه جانبه دانش آموزان، ارتقا تواناییها و قابلیتهای فردی، تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا شدن به فنآوری از جمله اهداف هوشمند سازی مدارس است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به هوشمند سازی مدارس در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: در مدرسه هوشمند، کنترل و مدیریت، مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه انجام میگیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و نظام ارزشیابی و نظارت آن هوشمند خواهد بود.
توکلی در ادامه طرح هوشمندسازی مدارس را تدریس کتب درسی با تهیه محتوای آموزشی و استفاده از روشهای نوین و فناوری اطلاعات به صورت سمعی و بصری دانست و خاطر نشان کرد: توانمندسازی و تحولآفرینی در نظام آموزشی، دستیابی به اهداف یادگیری و تأکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف هوشمندسازی مدارس است.
وی افزود: در مدارس هوشمند دانش آموزان با تفکر مستقل و ابراز خلاقیت توانمندی خود را به کار میگیرند و فضای حاکم موجب به کارگیری توانمندی های مربیان ، معلمان و اولیا برای تقویت آموزش و پرورش می گردد و بطور کلی محیط مدرسه مشوق یادگیری و باعث ایجاد انگیزه و رغبت میشود.
انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001