اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خوزستان:

حضور پر شور مردم در انتخابات نشان‌دهنده پشتوانه و اقتدار نظام است

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خوزستان گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات نشاندهنده پشتوانه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

حضور پر شور مردم در انتخابات نشان‌دهنده پشتوانه و اقتدار نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اصغر وحیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های مختلف اظهار کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هر کشوری است و در کشور ما نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی سلامت برگزاری انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: سیستم کنترل و نظارت بسیار قوی اعم از هیئت‌های نظارت و بازرسی در روند انتخابات حضور دارند که از قبل از انتخابات، روز برگزاری و پس از انتخابات، تمام مراحل انتخابات را کنترل می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: عوامل اجرایی و نظارتی در زمان برگزاری انتخابات هر کجا که انحراف از قانون مشاهده کنند، بلافاصله تذکر داده و برخورد لازم را انجام می‌دهند.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات با آمار دقیق رقم خورده و ثبت می‌شود، گفت: بر همین اساس به شکل جدی قابل تشخیص است که میزان شرکت‌کنندگان صندوق به صندوق و شهر به شهر چقدر است.

وی با اشاره به مشارکت بلای مردم در انتخابا‌ت‌های گذشته گفت: در دیگر کشور‌ها با همه تبلیغات و هزینه‌کرد زیاد هیچ‌وقت مشارکت بالایی مشاهده نمی‌شود اما در ایران اسلامی مشارکت مردم در انتخابات به بالای 60 و 70 درصد می‌رسد.

وی حضور پر شور مردم در انتخابات را پشتوانه و اقتدار نظام عنوان کرد و افزود: باید این اعتماد را قدر بدانیم و برای سلامت انتخابات به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام مردم‌سالاری دینی تلاش کنیم.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خوزستان گفت: سازوکار برگزاری انتخابات به گونه‌ای مبتنی بر قانون پیش‌بینی شده که میزان تخلفات را به حداقل برساند.

وحیدی تصریح کرد: مجری طبق قانون وظیفه برگزاری انتخابات را دارد و حوزه نظارت و بازرسی نیز شاهد سلامت روند کار انتخابات از سوی مجریان برگزاری، کاندیدا‌ها و هواداران آن‌ها و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی روند برگزاری انتخابات دو مقوله اجرا و نظارت، مستقل هستند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان در ادامه در  مورد وضعیت انتخابات در این استان اظهار داشت: هیئت‌های بازرسی در سطح استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها، به طور کامل تشکیل و مستقر شده‌اند.

وی گفت: این هیئت‌ها روند انتخابات را رصد کرده و با هر مورد تخطی از قانون که از سوی مجریان یا کاندیدا‌ها و هواداران یا مردم مشاهده شود، مطابق قانون برخورد می‌کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: هیئت‌های بازرسی در 27 شهرستان و 67 بخش تشکیل شده است.

انتهای پیام/2329/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول