اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور لاریجانی

همایش ناظران انتخابات شوراها در قم برگزار شد

همایش ناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا امروز با حضور رئیس مجلس در قم برگزار شد.

همایش ناظران انتخابات شوراها در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی و احمد امیرآبادی نمایندگان قم در مجلس، اعضای هیئت‌های نظارت و اجرایی استان قم و بخش‌های تابعه و ناظران شعبات اخذ رای حضور داشتند.

در ابتدای همایش اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم طی سخنانی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم خاطرنشان کرد: ممکن است کار شمارش آرای شوراها در قم تا ظهر روز شنبه هم طول بکشد بنابراین ناظران باید آمادگی این کار را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیش از 1200 نفر در استان قم کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها هستند و قرار است 21 نفر در شهر قم عضو شورا شوند و در شهرها و روستاها هم به تناسب جمعیت اعضای شوراها تعیین شده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران امسال زیر نظر دشمنان و دوستان قرار دارد و ناظران باید تلاش زیادی برای سلامت و امنیت انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: امانتداری و دقت در شمارش آرا باید سرلوحه کار ناظران قرار گیرد تا سلامت انتخابات تضمین شود زیرا در شمارش آرای شوراها با توجه به تعدد کاندیداها دقت بیشتری نیاز است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این همایش سخنرانی کرد و با تاکید بر ایجاد فضای بیشتری به منظور معرفی صحیح نامزدهای شوراها گفت: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موجب غلبه تفکر انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها شده و در این میان معرفی نامزدهای شوراهای شهر و روستا موجب برگزاری بهتر انتخابات شوراها می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراهای شهرها و روستاها دارای جنس عملیاتی به منظور آبادانی بیشتر همه مناطق کشور هستند افزود: انتخابات ستون مردم‌سالاری‌دینی است و اگر انتخاباتی در یک کشور برگزار نشود نظام و حکومت فرو می‌ریزد.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول