اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن پایان دوره‌ی مهد و پیش دبستانی مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 برگزار شد

موسوی: آموزش‌های متنوع و درس‌های استاندارد سبب رشد نوآموزان در آینده می‌شود

مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20 گفت: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد که توسط مربیانی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدریس می‌شود، موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان در آینده می‌شود.

موسوی: آموزش‌های متنوع و درس‌های استاندارد سبب رشد نوآموزان در آینده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سیدرضا موسوی اظهار داشت: جشن پایان دوره مهد و پیش دبستانی سال تحصیلی 91-92 مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 روز شنبه 18 خرداد ماه از ساعت 9 با حضور 500 نفر از نوآموزان این مرکز در سالن حضرت ولی عصر فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20 گفت: بخش‌های مختلف این برنامه شامل قرائت قرآن به زبان اشاره، اجرای سرود و شعر خوانی، مسابقه با موضوع آنچه که در سر فصل‌های آموزشی به کودکان آموزش داده شده بود پرداخته و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا گردید.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در خصوص ادامه بخش‌های مسابقه‌ای گفت: در این برنامه کارشناس اداره بازیافت منطقه 20 حضور داشت که پس از توضیحاتی در خصوص نحوه ی تهیه کاغذ و دفتر ، مراحل و فرایند تفکیک زباله مسابقه‌ای برگزار و به 6 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا کرد.

موسوی ذکر کرد: ایجاد محیطی سالم، مطلوب هم‌چون کانون گرم خانواده برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان هدف نهایی مراکز مهد و پیش دبستانی است.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 بیان کرد: مهمترین ویژگی مراکز مهد و پیش دبستان منطقه 20 نظام آموزشی مدون، منحصر به فرد و منابع آموزشی تخصصی آن است.

وی ادامه داد: هم اندیشی متخصصین و اندیشمندان حوزه تکنولوژی آموزشی و روانشناسی کودک با بهره‌گیری از سالها تجربه تدریس تولید بسته آموزشی جامعی را سبب شد که بدون اغراق می توان آن را نمونه‌های کم نظیر آموزش پیش دبستان نام برد.

موسوی افزود: در تهیه محتوای آموزشی این نظام سعی شده است  به تمامی جنبه‌های رشدی کودکان توجه شود و با توجه به جنبه مهارتی آموزه‌های پیش‌بینی شده هیچ کدام از نیازهای کودکان در اکنون و آینده‌شان نادیده نماند.

رئیس فرهنگسرای ولاء اشاره کرد: مربیان و کمک مربیان به صورت مستمر مورد ارزشیابی قرار گرفته و توسط رابطین و ناظرین آموزشی راهنمایی و هدایت می‌شوند.

وی افزود: فرهنگسرای ولاء با امکانات آموزشی خود تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه خدمات آموزشی شده و برای آموزش کودکان 4 تا 6 ساله در حوزه‌های شهروندی و اجتماعی با رویکرد دینی و بومی راه‌اندازی شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز مربیان خانه‌های کودک و آشنایی با روش های نوین تدریس برای کلیه مربیان شاغل در هر سال دوره های آموزشی ضمن خدمت در موضوعاتی مثل خلاقیت نمایش خلاق شعر خوانی و قصه‌گویی طراحی بسته آموزشی تربیت دینی بازی کاردستی و نقاشی و روانشناسی کودک با اساتید برتر حوزه‌ی کودک برگزار می‌شود.

موسوی در خصوص برنامه‌های آموزشی فرهنگسرای ولاء برای نوآموزان گفت:"مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک" رشد و نمو جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و عاطفی کودک و در کنار آن پرورش مهارت‌های خلاقانه، اعتماد به نفس و نوآموزی از مهم‌ترین جنبه‌های تعلیم و تربیت در سنین 4 تا 6 سالگی است که کوتاهی در این زمینه‌ها موجب بروز ناهنجاری‌های رفتاری و آموزشی می‌گردد زیرا که 90درصد توانایی‌های افراد نتیجه تعلیم و تربیت صحیح در دوران کودکی است.

وی ادامه داد: به همین منظور مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک که پیامد این مورد احترام متقابل، مشارکت در امور اجتماعی، وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری می‌باشد که در این زمینه از مجربترین کارشناسان نظام روانشناسی استفاده می گرد و تست‌های دوره‌ای تربیتی و سلامت که روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از هرگونه اختلالات روانی و جسمانی در کودکان بوده از آن‌ها گرفته می‌شود.

رئیس فرهنگسرای ولاء با اشاره به "کادرآموزشی "مراکز پیش دبستانی تصریح کرد: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد و بیش از 20 عنوان کتاب کار جذاب که زیر نظر شورای نظارت بر تالیف کتب پیش دبستانی تدوین گردیده و توسط 34 مربی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدوین و موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان می‌شود.

وی در خصوص "طرح درس‌های ویژه و علمی " بیان کرد: کتاب‌هایی با عنوان و "مفاهیم علوم" در جهت رشد تفکر انتقادی، "مفاهیم ریاضی" که زمینه‌ساز مهارت حل مساله و درک مفهوم مقایسه و مقدار در ذهن کودک است، "هنر "که فرصت‌هایی برای نوآوری، تخیل و اکتشاف را فراهم می‌سازد و با تمرین و تکرار منتج به زیباشناسی و خلاقیت اصولی می‌گردد، "مفاهیم دینی و قرآنی" که رنگ و بویی متفاوت به نهاد کودکان می‌بخشد، خودشناسی، صداقت، وظیفه شناسی، وفای به عهد و ... از اثرات مثبت این آزموده‌ها بوده و بازدارندگی این آموزش‌ها از رذایل اخلاقی همچون پوچ‌گرایی، تجمل‌گرایی، زیاده‌خواهی، بدقولی، دروغ‌گویی و ... در مراحل رشد و نمو کودکان اثبات شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در ارتباط با دیگر آموزش‌های مراکز پیش دبستانی افزود: "آموزش‌های شهروندی" که در اجتماعی شدن کودکان بسیار موثر بوده و نتیجه آن تقویت مهارت‌های ارتباط موثر، احترام متقابل، قانون‌مندی، رعایت حقوق و انجام تکالیف شهروندی است.

وی اظهار داشت: "بازدیدهای علمی، اردوهای فرهنگی، اردوهای تفریحی- تربیتی، اجرای نمایش و پخش فیلم‌های آموزشی" مخصوص گروه کودک و خردسال، با هدف‌های آموزشی و تربیتی از جمله فعالیت‌های فوق برنامه‌ای برای این گروه سنی است.

موسوی تصریح کرد: "عضویت در کتابخانه‌های کودک" کارگاه‌های قصه‌گویی، کتاب‌خوانی نیز از دیگر امکانات مراکز مهد و پیش دبستان منطقه فرهنگی 20 و زیر مجموعه‌های آن است.

وی یادآور شد: "بازی و سرگرمی "که علاوه بر ایجاد نشاط در کودکان در رشد مهارت‌های ارتباط موثر و هدفمند با دیگران، تمرینی برای نقش‌های اجتماعی در نوآموزان مفید بوده و بازی‌ها و سرگرمی را می‌توان پل ارتباطی بین احساس و عمل تعریف کرد.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 گفت: برگزاری جشن‌های ویژه نوروز و پایان سال تحصیلی ، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف، برگزاری نمایشگاه پایان دوره از فعالیت‌ها و تکالیف انجام شده در نگارخانه‌های فرهنگ سرای ولاء و شیخ صدوق(ره) ، اهدای بسته‌های علمی و فرهنگی ‌مختلف،برگزاری جلسه اولیاء و مربیان و ارائه گزارش ماهانه از فعالیت‌های کودکان از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرای ولاء می‌باشد.

موسوی در پایان ذکر کرد: هر ساله بیش از 500 نوآموز در مهد و پیش  دبستان مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 آموزش داده می شوند و پس از راه‌یابی به مدارس جزو بهترین دانش‌آموزان به حساب می‌آیند. 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول