اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول طرح محب بهزیستی استان اصفهان:

اجرای طرح محب در 5 شهرستان اصفهان / آموزش 500 نفر در هر محل

کارشناس مسئول طرح محب بهزیستی استان اصفهان گفت: طرج محب در پنج شهرستان اصفهان و نیز 11 محله در استان اصفهان اجرا شده است که به طور متوسط 500 نفر در هر محل آموزش دیده‌اند.

اجرای طرح محب در 5 شهرستان اصفهان / آموزش 500 نفر در هر محل

حسین خاکشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طرح محب حمایت روانی اجتماعی در بلایای طبیعی با تاکید بر ساختار محلی در بحران و حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: در مواقع حوادث و بلایای طبیعی کمتر چیزی که به آن توجه می‌شود آسیب روانی اجتماعی افراد بخصوص زنان و دختران، کودکان، معلولان سازمان بهزیستی است که پس از تجربه زلزله بم به آن توجه بیشتری شد.

وی افزود: در سال 85 برنامه‌ای به صورت آزمایشی در اصفهان طراحی و در سال 86 در شهرستان مبارکه به اجرا در آمد که مهمترین موضوع آن پیگیری به موقع درمان است.

کارشناس مسئول طرح محب بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این طرح افرادی نیز برای کمک‌رسانی سازماندهی می‌شوند که در سال گذشته 11 محله و نیز در پنج شهرستان استان از جمله، کاشان سه محله، خمینی‌شهر دو محله، لنجان یک محله، شهرضا دو محله و مبارکه سه محله این طرح اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه سه نوع آموزش در زمینه قبل بحران، بعد بحران و پس از بحران ادامه داد: روابط بین ادارات و محله به طور متوسط بین 300 تا 700 نفر و به طور میانگین 500 نفر هستند.

خاکشور در ادامه به آموزش امداد و نجات، مهارت و زندگی، کنترل خشم، مدیریت هیجان اشاره کرد و افزود: در قالب طرح محله محور به غیر از افراد محل‌ها یک سری افراد را سازماندهی می‌کنیم.

وی همچنین به برگزاری مانور 29 اردیبهشت ماه در کاشان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار گروه‌های مدیریتی بهزیستی با سیستم فرماندهی از راه‌ دور مانوری را در مواجه با مسائل روانی پس از حواث طبیعی اجرا کردند.

انتهای پیام/63012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول