اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مناظره‌ها خوراک رسانه‌ای دشمن نشود

استاندار فارس خواستار آن شد که مطالب مطروحه در مناظره‌ها به گونه‌ای نباشد که خوراک رسانه‌ای برای دشمن را فراهم آورد.

مناظره‌ها خوراک رسانه‌ای دشمن نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین ظهر امروز در همایش روسای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی استان فارس اظهار داشت: روند مناظرات کاندیداها نشان می‌دهد که هنوز غبارهای فتنه 88 در سال 92 نیز فرو ننشسته است.

وی افزود: زمانی از کاندیدایی سئوال می‌شود نحوه سخنرانی‌ها، برنامه‌ها یا اقبال مردم کدام در پیروزی مهم است، پاسخ می‌دهد «تمام این عوامل مهم است اما چیز دیگری نیز مهم است که ان‌شاالله اتفاق نیافتد!»

صادق‌عابدین اضافه کرد: گویا برای برخی افراد همچنان یا شائبه‌هایی باقی مانده یا اینکه بنا دارند کد رمز کذایی را کلید بزنند.

این مسئول با این مقدمات تصریح کرد: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید به جد حواسی جمع داشته باشند که اگر گمان کنیم 88 اتفاقی افتاده و تمام شده ساده‌انگاری است.

استاندار فارس بیان داشت: برخی اتفاقات در تبلیغات کاندیداها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبی و اصولگرایی برای برخی دکان و ولایتمداری شعار آنان است.

وی گفت: مقام معظم رهبری چند بار تاکید کردند سیاه‌نمایی نکنید اما در شرایط فعلی می‌بینیم که کار از سیاه‌نمایی بالاتر رفته و ظلم به دولت اتفاق می‌افتد.

صادق‌عابدین افزود: رهبری تاکید کردند نقاط مثبت و منفی در کنار یکدیگر بیان شود، اما کدام نقطه مثبت در سخنان کاندیداها بیان شد جز موردی که یکی از کاندیداها در مورد رتبه علمی و پیشرفت کشور در نانو بیان کرد.

این مسئول ادامه داد: سیاست خارجی دولت را به سیاست طالبان تشبیه کردند و هر چه خواستند گفتند، اما دولت احمدی‌نژاد سنت حسنه‌ای را بنا نهاد که با وجود حق قانونی خود در دفاع از حق خود گذشت.

وی اذعان داشت: این تبلیغاتی که جریان دارد نشان می‌دهد چه کسانی برای انقلاب و نظام از هر چیز خود گذشتند و چه افرادی می‌خواهند انقلاب و آرمان‌ها را برای خود و گروه و باندشان هزینه کنند.

صادق‌عابدین ابراز داشت: کسانی که می‌گویند در این 30 سال هیچ کاری نشده باید بیان کنند که خود آنها کجا بوده‌اند و چگونه سهم خود را نادیده می‌گیرند.

به گفته وی، برخی سیاه‌نمایی‌ها از احمدی نژاد و دولت عبور کرده و تمام خدمات نظام را زیر سئوال می‌برد.

کاهش یک رای نیز خلاف مصالح کشور است

استاندار فارس در ادامه گفت: با تمام این مسائل باید سعی کنیم که حماسه سیاسی محقق شود و حضور چشمگیر مردم را عملی کنیم که از مهم‌ترین عوامل برای افزایش حضور اعتماد به مجریان انتخابات است.

وی ادامه داد: هر رفتاری که باعث کاهش یک رای در صندوق شود خلاف مصالح کشور است.

صادق‌عابدین خطاب به فرمانداران، بخشداران و روسای هیئت‌ها گفت: سعی کنید فضا پر شور باشد، اما به گونه‌ای که به جای احساس فضای عقلانیت حکفرما شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به گونه‌ای عمل شود که هیچ کدام از کاندیداها نگویند در فلان شهرستان یا فلان صندوق فارس تخلفی رخ داده است.

وی با توجه به برخی مسائل قومی و قبیله‌ای و عشیره‌ای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: با توجه به همزمانی دو انتخابات از بیان مسائلی که به اختلافات قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای دامن می‌زند خودداری شود.

استاندار فارس خواستار پر شور شدن فضای انتخابات و کمک به ایجاد فضای نشاط سیاسی در جامعه شد، اما به نحوی که قانون در این میان ذبح نشود.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول