اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل عنوان کرد

هنر پویانمایی بهترین ابزار برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: از هنر پویانمایی می‌توان برای تعمیق و ترویج ارزش‌ها و باورهای انقلاب اسلامی ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بهره گرفت.

هنر پویانمایی بهترین ابزار برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی ظهر امروز در جمع صمیمی هنرمندان بسیجی رشته پویانمایی در اردبیل اظهار داشت: هنر پویانمایی از رشته‌های مهم هنر مدرن دنیای امروزی است که هم مخاطبان خوبی را برای خود جذب کرده و هم تاثیر زیادی در ذهن مخاطبان گذاشته است.

وی با اشاره به حضور فعالانه و تاثیر‌گذار بسیج در عرصه‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که بسیج در سال‌های اخیر وارد شده است عرصه هنر با تمام ابعاد آن است که یکی از مهمترین این عرصه‌ها هنر پویانمایی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف پویانمایی دنبال آن هستیم ظرفیت‌های فراوان این حوزه را شناسایی کرده و با معرفی آنها بستر را برای رشد و تعالی‌‌شان فراهم کنیم.

دشتی افزود: بدون شک کار کردن در این رشته آسان نیست زیرا این رشته نیاز به امکانات و تجهیزات خاص خودش دارد و هنرمند مبتدی توان تهیه این امکانات و تجهیزات را ندارد و اگر ما بخواهیم این هنر را مثل سایر هنرها از قبیل فیلم و نمایش گسترش دهیم باید امکانات و تجهیزات لازم را برای هنرمندان بسیجی فراهم کنیم.

این مسئول گفت: کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه جهان غرب با تکیه بر امکانات و تکنولوژی‌های نوین فیلم‌سازی قدم‌های موثری را در تولید پویانمایی برداشته‌اند و از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دنیای غرب با تکنولوژی که در اختیار دارد تلاش می‌کند با تولیدات انیمیشن اندیشه‌های خود را تزریق کند و هدفش القای فرهنگ غرب و جریان سود‌آور است.

دشتی افزود:‌ این هنر یکی از مباحث مهم صنعت محسوب می‌شود و جایگاه خودش را نزد مردم پیدا کرده است به طوری که در اشتغالزایی هم سهمی برای خودش به وجود آورده است.

نباید پویانمایی را در حد هشدارهای پلیسی و خطرات نشت گاز بکارگیری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:‌ ما فقط در حد هشدارهای پلیسی و خطرات نشت گاز و ترکیدگی لوله آب و گاز و ... از این هنر استفاده می‌کنیم در حالی‌که می‌شود برای تعمیق و ترویج ارزش‌ها و باورهای انقلاب اسلامی ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب از این ابزار بهره گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: در عرصه هنر پویانمایی مانند سایر عرصه‌های هنری و فرهنگی خلا‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که با تحلیل و بررسی و رفع خلاهای موجود در این حوزه تاثیر‌گذاری هنری واقعی آن را می‌توان مشاهده کرد.

دشتی ادامه داد: بهتر از هر زمان دیگر زمینه‌های خوبی برای هنرمندان متعهد، آگاه و دلسوز در عرصه تولید آثار فاخر و ماندگار پویانمایی فراهم شده است که برای گسترش و ارتقای سطح کمی و کیفی و آثار ارزشمند معنوی متناسب با شخصیت و هویت ملت ایران می‌توان گام‌های موثری برداشته و آفرینندگان جریان سترگ انقلاب و دفاع مقدس را یاری و همراهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: امیدواریم در ادامه این مسیر بتوانیم تحولات عظیم را در زمینه‌های تولید پویانمایی‌های دینی، حمایت از هنرمندان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاثیر‌گذار هنر و صنعت پویانمایی شاهد باشیم.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول