اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل استفاده از رقم نامناسب

کشت سویا در شوشتر کاهش یافت

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از کاهش کشت سویا در شوشتر خبر داد و گفت: رقم نامناسب سویای موجود در این شهرستان سبب کاهش عملکرد و کشت این محصول شده است.

کشت سویا در شوشتر کاهش یافت

نادر پوررکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: رقم نامناسب سویا باعث کاهش عملکرد پایین این محصول در سال‌جاری شده است.

وی در مورد کاهش چشم‌گیر عملکرد سویا در سال جاری ادامه ‌داد: سطح زیر کشت سویا این شهرستان 450 هکتار بوده که امسال به دلیل رقم نامناسب سویا سبب شده که عملکرد سویا در این شهرستان کاهش پیدا کند و کشاورزان زیان زیادی را متحمل شوند.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر در ادامه دلایل دیگر کاهش کشت سویا در شوشتر افزود: محصولی که سویا تولید می‌کند باید کف‌بر شود و کمباین نمی‌تواند کل محصول را به خوبی از سطح زمین کف‌بر کند و این امر سبب کاهش عملکرد و در نتیجه کم شدن کشت سویا در این شهرستان شده است.

وی در مورد سطح زیر کشت کنجد در شوشتر خاطر نشان کرد: سطح زیرکشت این محصول دراین شهرستان 100 هکتار بوده که امسال باید برنامه‌ای برای توسعه و کشت آن در نظر گرفته شود.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر بیان کرد: قیمت بذر کنجد بالا رفته و کشت این محصول در حال افزایش است و به این دلیل شرایط برای این کشت مساعد ارزیابی می‌شود.

پوررکنی اضافه‌کرد: علاوه بر مصرف خام سویا از روغن کنجد نیز در این شهرستان بسیار استفاده می‌شود و به این دلیل کشت این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد سایر کشت‌های تابستانه شوشتر افزود: سطح زیر کشت دیگر محصولات تابستانه این شهرستان شامل لوبیا چشم بلبلی هشت هزارهکتار، ماش 4 هزار و 500 هکتار و دو هزارهکتار به سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای خواهد رفت.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول