اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/ عشرت شایق:

بصیرت و تعهد ملت ایران آواری بر آرزوی دشمنان

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: یقین داریم همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند، بصیرت و تعهد ملت ایران اجازه نخواهد داد که بیگانگان به اهداف نامشروع خود در مورد ایران دست یابند.

بصیرت و تعهد ملت ایران آواری بر آرزوی دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ملت سرافراز و متمدن ایران در جریان انقلاب اسلامی با حرکتی توفنده و تاریخ‌ساز خود تحت رهبری امام خمینی(ره) بساط رژیم‌های مستبد را برای همیشه از این سرزمین برکند و غبارها و زنگارهای طاغوتی و آمیزه‌های فکری بیگانه را زدود تا ضمن بازگشت به مواضع فکری و جهان‌بینی اصیل اسلامی، حکومتی بر پایه موازین اسلامی و با استناد به آراء مردم ایجاد کند.

در مقدمه قانون ‌اساسی جمهوری اسلامی ایران که به تایید اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران رسیده، تصریح شده است که «حکومت از دیدگاه اسلام برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم‌کیش و همفکر است که به خود سازمان می‌دهد تا بر روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی بگشاید».

انجام همه‌پرسی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، بارزترین شکل از اعمال این نوع حاکمیت بود که در آن آحاد ملت ایران آزادانه پای صندوق‌های رای رفته و با اراده جمعی خود، نظامی برگرفته از احکام و ارزش‌های اسلامی را تعیین و تثبیت کرد.

مراجعه به آرای عمومی برای تعیین نوع نظام حکومتی آن هم در کمتر از 50 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتخاری است که تاکنون در جهان سابقه نداشته است.

تقریباً در همه انقلاب‌ها و حرکت‌های مردمی فراگیر در کشورهای مختلف رهبران و جریانات سیاسی پیروز نوع نظام و حکومت جدید را راساً تعیین می‌کنند و اگر انتخاباتی نیز ترتیب داده شود حداقل چند سال بعد از پیروزی و تثبیت شرایط عادی صورت می‌گیرد.

اما در جریان انقلاب اسلامی با تاکید مجدانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور بلافاصله برای تعیین سرنوشت خود و کشور به صحنه انتخابات فراخوانده شدند تا نظر خود را در مورد نظام حکومتی اعلام دارند.

این حرکت تاریخی ضمن تعیین حکومت جمهوری اسلامی در ایران به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، تثبیت‌ کننده نقش مردم در اداره امور کشور و برپایی نهادهای حکومتی آن نیز بود.

پس از آن انتخابات پرشور و بی‌نظیر با فاصله چند ماه انتخابات خبرگان اول برای تدوین قانون اساسی کشور انجام و در سال‌های بعدی انتخابات متعدد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با شرکت اکثر واجدان شرایط رای دادن برگزار شد و اراده اکثریت در نهادهای قانونگذاری و اجرایی و نظارتی کشور حاکم شده است.

این حضور شاداب و متعهدانه در انتخابات بارها و بارها تکرار شده و ایران اسلامی را به یکی از دمکراتیک‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است و از همین رو ملت‌های منطقه با الگوگیری از حرکت ملت ایران، موج بیداری اسلامی را در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به راه انداخته‌اند که بعضی از آنها خیلی زود طعم آزادی و استقلال را کشیده و برخی نیز مانند مردم مسلمان و مظلوم بحرین با وجود سرکوب و کشتار از سوی حکام وابسته همچنان روی خواسته‌های بر حق خود پافشاری کرده و دیر یا زود به اهداف خود خواهند رسید.

در چنین شرایطی است که برخی از کشورهای غربی و مدعیان دروغین دمکراسی و مردم‌سالاری که حضور ملت‌ها در اداره کشورهای خود را خطری جدی برای منافع خود می‌دانند با به کارگیری انواع ترفندها و ابزارها سعی می‌کنند تا انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن را یک تجربه ناموفق از دمکراسی نشان داده و نقش مردم را در آن فرمایشی و نمایشی جلوه دهند.

آنان برای رسیدن به این هدف مجبورند حضور مردم ایران در انتخابات مختلف را کمرنگ کرده و نتایج آن را مخدوش اعلام کنند تا از این طریق به جهانیان بقبولانند که دمکراسی تنها با مدل غربی آن مورد قبول و استناد است! این مدعیان بی عمل که حداقل در سال‌های اخیر هیچ‌گاه نتوانسته‌اند با اثبات صداقت خود زمینه حضور حداکثری ملت‌های خود را در انتخابات فراهم سازند و همواره در تلاش بوده‌اند که ملت ایران را از حضور آگاهانه و میلیونی درپای صندوق‌های رای بازدارند.

گاهی تهدید و گاهی تخریب، گاهی تشکیک و گاهی تردید، گاهی زور و گاهی تزویر، گاهی سیاه‌نمایی و گاهی مظلوم‌نمایی و ... از روش‌هایی بوده که بارها در انتخابات ایران برای کمرنگ کردن حضور مردم و تاثیر‌گذاری بر نتایج آن به کار گرفته شده است.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا نیز خارج از طمع و دسیسه دشمنان نبوده است، آنها از چند ماه قبل به دنبال مایوس کردن مردم نسبت به آینده کشور بوده‌اند تا از حضور میلیونی ملت ایران در انتخابات بکاهند و نگذارند حماسه‌ای دیگر از سوی ملت ایران خلق شود.

حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود خواهد کرد و یقین داریم همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند، بصیرت و تعهد ملت ایران اجازه نخواهد داد که بیگانگان به اهداف نامشروع خود در مورد ایران دست یابند.

نگارنده: عشرت شایق

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول