اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان شهریور ماه صورت می‌گیرد

افتتاح 5600 واحد مسکن مهر در شهرستان همدان

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان گفت: تا پایان شهریور ماه 5 هزار و 600 واحد از مسکن مهر تحویل مردم همدان می‌شود.

افتتاح 5600 واحد مسکن مهر در شهرستان همدان

رسول ابراهیم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه 5 هزار و 600 واحد از مساکن مهر آماده و تحویل مردم همدان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهرستان همدان در مجموع 87 درصد است، افزود: برخی از پروژه‌ها مانند سایت امیداکباتان 92 درصد، تپه حاج شمسعلی 82 درصد و تپه امام‌گل نیز 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: معبرسازی و اصلاح معابر تپه امام‌گل و تپه حاج شمسعلی از دیگر اقدامات ما در راستای آماده‌سازی مساکن مهر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در راستای معبرسازی و اصلاح معابر در حال تعیین پیمانکار هستیم تا عملیات اجرایی ساخت معابر را انجام دهند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه هزینه اجرایی هر یک از معابر حدود 5 میلیارد تا 6 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: برآور اولیه هر معبر یک میلیارد و 720 میلیون تومان است که برای هر یک یک میلیارد و 800 میلیون تومان یارانه وزیر است و مابقی هزینه باید تأمین شود.

وی بیان داشت: شرکت‌های خدمات‌رسان اخیراً در سایت امیداکباتان فعال شده‌اند و پیشرفت خوبی داشته‌اند به طوری که برخی از پروژه‌ها مانند مهر یک، 20 و 30 اماده تحویل بوده و به پیشرفت 100 درصدی رسیده‌اند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان با اشاره به همکاری خوب شرکت‌های خدمات رسان اضافه کرد: اقدامات خدمات‌رسانی در حال انجام است و در برخی از پروژه‌ها گازرسانی آنها مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر پیمانکار آنها فعال است.

به گفته وی فقط در سایت کارگری مشکلاتی در زمینه گازرسانی و برق‌رسانی وجود دارد که در راستای رفع آنها نیز شرکت‌های خدمات‌رسان قول مساعد داده‌اند و ما نیز پیگیر هستیم.

ابراهیم‌خانی با اشاره به برنامه‌های امسال اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان در حوزه مسکن ابراز داشت: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا مساکن تعهد شده را تکمیل کرده و تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن مهر پروژه جدیدی در دست نداریم، ادامه داد: با توجه به وجود مشکلاتی در حوزه مسکن برخی از پروژه‌ها با رکود مواجه بوده‌اند که آنها را فعال کرده‌ایم و درصدد هستیم تا پروژه‌های قبلی را ساماندهی کنیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان یادآور شد: در رابطه با متقاضیانی که از قبل ثبت ‌نام کرده بودند تعدادی سرریز داشتیم که پروژه‌ای برای آنها تعریف نشده بود و در حال حاضر به دنبال ساماندهی آنان هستیم.

به گفته وی برای این متقاضیان در پروژه‌های جدید مانند پروژه 100 واحدی تپه امام‌گل و پروژه 300 واحدی یادمان بنا پشت امامزاده خضر مساکنی را تعریف کرده‌ایم تا ساماندهی شده و آنان نیز صاحب مسکن شوند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه فعلاً ثبت‌ نام متقاضی جدید متوقف است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط واحدهایی را که به صورت خودمالکی هستند به بانک‎‌ها معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول