اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

3 هزار نفر تا پایان امسال استخدام می‌شوند / افتتاح مسکن مهر نمایشی نبود

استاندار اردبیل گفت:‌ تا پایان امسال بیش از 3 هزار نیروی تازه نفس و جوان آماده به کار جذب دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌شوند.

3 هزار نفر تا پایان امسال استخدام می‌شوند / افتتاح مسکن مهر نمایشی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: جمعه این هفته آزمون استخدامی شرکت‌کنندگان برای جذب هزار نفر انجام می‌شود و ما علیرغم هزینه سنگین که در برگزاری این آزمون از سوی سازمان سنجش اعلام شده بود با این سازمان قرارداد بستیم تا آزمون استخدامی را با سوالات استاندارد برگزار کند تا شائبه‌ای در جذب نیروها به وجود نیاید.

وی عنوان کرد: ما هرگز ادعای اجرای عدالت علی (ع) در جذب نیروها و استخدام‌ها نکرده‌ایم بلکه در نهایت توان و قدرت‌مان سعی کردیم جلوی استخدام‌های موردی دستگاه‌ها را بگیریم و به صورت متمرکز استخدام‌ها در قالب آزمون و شرایط یکسان برای همه داوطلبان برگزار شود تا حقی از یک جوان روستایی و دور‌افتاده ضایع نشود.

استاندار اردبیل افزود: به حول الهی 17 خرداد ماه نخستین آزمون استخدامی استانی را برای جذب هزار نفر بدون تاخیر و تعلل برگزار می‌کنیم و در تلاش هستیم دو هزار نفر دیگر را نیز تا آخر امسال و با کسب مجوزهای لازم جذب دستگاه‌ها کنیم.

نیکزاد از استخدام هزار نفر در شهرداری‌های استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به ارتقای درجه شهرداری اردبیل از 10 به 11 و قرار گرفتن شهر اردبیل در جمع کلان شهر‌ها این استخدام‌ها با هدف ارتقای چارت سازمانی و تشکیلاتی و پر شدن پست‌های خالی شهرداری‌های سایر شهرهای استان اردبیل انجام می‌شود که تلاش می‌کنیم ظرف ماه‌های آینده مجوز استخدام را دریافت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: البته در کنار آن تلاش می‌کنیم بستر استخدام هزار نفر را نیز تا پایان امسال فراهم کنیم که در این صورت پیش‌بینی ما این است که در سال 92 بیش از سه هزار نفر جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

قرار نیست مدارس دولتی را با تبدیل به هیئت امنایی پولی کنیم

رئیس شورای اشتغال استان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نابسامانی زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت وجه کلان از خانواده‌ها، بیان داشت: طبق قانون تحصیل در مدارس دولتی رایگان بوده اما مدارس غیر‌دولتی و خاص شامل هزینه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد گفت: البته برخی از خانواده‌ها از روی علاقمندی و ارتقای شاخص آموزشی و تربیتی علاقمند به کمک به فضاهای آموزشی هستند که در این امر نیز اجباری وجود ندارد.

وی تبدیل مدارس دولتی به هیئت امنایی به بهانه دریافت وجه از والدین را حرکتی نامناسب توصیف و تاکید کرد: قطعاً این موضوع را در شورای آموزش و پرورش به مسئولان ذیربط تذکر خواهم داد.

نشریات در لبیک به ندای رهبری گرانی کاغذ را تحمل کنند

استاندار اردبیل ادامه دارد: هر چند ما هم می‌دانیم که نشریات به دلیل افزایش قیمت کاغذ در مضیقه و تنگنا هستند اما دو سه شماره را نیز تا انتخابات و لبیک به ندای رهبری فرزانه انقلاب در ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات تحمل کرده و اقدام به چاپ نشریه کنند تا فضای انتخابات گرم و پر‌شور شود.

اتهام زدن با نقد خیلی فاصله دارد

نیکزاد ابراز داشت: بنده به تمام مدیران و معاونان خود سفارش کرده‌ام که در جلسه سخنرانی کاندیداها حضور پیدا نکنند چرا که آنها ممکن است معذب شده و آنچه که در دلشان است به زبان نیاورند.

این مسئول گفت: بنده نیز صلاح را در این دیدم که به پیشواز هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری نروم تا شائبه‌ای در حمایت از یک کاندیدای خاص به وجود نیاید و بهتر است این جلسات آزادانه، نقادانه و منصفانه برگزار شود.

استاندار اردبیل مطبوعات را به دوری از تهمت زدن نابجا به برخی افراد، گروه‌ها و دولت‌ها دعوت کرد و افزود: هر دولتی نقاط ضعف و قوت دارد و دولت احمدی‌نژاد نیز از این امر مستثنی نیست اما بهتر است به جای اتهام که در آموزه‌های دینی ما از آن حذر شده است نشریات، روزنامه‌ها و سایت‌ها از اتهام زدن به دلسوزان نظام پرهیز کنند چرا که اتهام‌زنی با انتقاد خیلی فاصله دارد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: هشت نفر کاندیدای تایید شده شورای نگهبان استحقاق ریاست جمهوری را دارند و هر کس به مصلحت خود باید بهترین‌ها را برگزیند.

وی در خصوص حل مشکل مسکن مهر خبرنگاران و توزیع مناسب آگهی‌ها با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تشکیل جلسه فوری با متولیان امر و ساماندهی هر چه سریع‌تر این دو موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی برای اجرای تعرفه واقعی چاپ آگهی در نشریات و روزنامه‌ها یادآور شد: این تعرفه باید به اطلاع دستگاه‌ها، پیمانکاران و صاحبان اجرا برسد تا مطابق با این تعرفه وجه مورد نیاز به نشریات پرداخت شود.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول