اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

ایران مدیون دلاوری‌های ایثارگران است

امام جمعه بافت گفت: امروز هم نظام جمهوری اسلامی مدیون دلاورمردان ایثارگر سپاه است.

ایران مدیون دلاوری‌های ایثارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مبعث رسول اعظم اسلام حضرت محمد(ص) را به همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: بعضی روزها هستند که از لحاظ روزه گرفتن نمره 20 را دارند مثل ماه رجب و به ویژه 27 رجب روز مبعث پیامبر(ص) که گناهان 70 ساله را پاک می‌کند و بسیار فضیلت دارد، صلوات فرستادن قرائت زیارت رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنان علی (ع) و 12 رکعت نماز بخشی از اعمال روز مبعث هستند که ثواب زیادی دارند.

ابراهیمی تصریح کرد: در آستانه ماه شعبان هستیم و این ماه فضیلت بسیار دارد و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است، پیامبر(ص) فرمودند «ماه شعبان ماه من است پس در این ماه برای محبت پیامبر و تقرب به درگاه خداوند روزه بگیرید».

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) 23 سال خون دل خوردند تا دین مبین اسلام و قرآن به ما برسد، قرآن برای پاک کردن و راهنمایی ما آمده است و حال اینکه ما چقدر از این معارف دین استفاده می‌کنیم، جای سئوال دارد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: عبادت خالصانه و خدمت به خلق خدا خلاصه تعلیمات پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود تا به ما اخلاق والا را یاد دهد و از پستی نجاتمان دهد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تمام پیامبران الهی بشارت به آمدن پیامبر آخرالزمان حضرت محمد (ص)  را دادند، عنوان کرد: آداب نماز جمعه آمدن چند چیز است، معطر کردن خود در بین خطبه‌ها حرف نزدن، به امام جمعه نزدیکتر بودن، این‌ها هستند که نماز جمعه را زیباتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه کفاره 10 روز گناهان است و اهمیت بسیاری دارد، افزود: میلاد حضرت امام حسین (ع)، روز پاسدار، روز جانباز و امام سجاد (ع) روز آزادگان را گرامی می‌داریم و اگر سپاه نبود اسلام ناب محمدی (ص) احیا نمی‌شد و امروز هم نظام جمهوری اسلامی مدیون دلاورمردان سپاه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد پاسداری از انقلاب می‌فرمایند «پاسداری از انقلاب به معنای حفظ حالت پیش‌روندگی و پیش برندگی انقلاب است نه حفظ وضع موجود انقلاب».

ابراهیمی تصریح کرد: مهمترین مسئله سیاسی که می‌خواهم بیان کنم فرمایشات مقام معظم رهبری است، ایشان در سخنانشان فرمودند «حماسه سیاسی رقم بزنید»، وظیفه ما لبیک گفتن و شرکت فعال و پر جنب و جوش در انتخابات است از یک‌ طرف حفظ نظام از برکت حضور مردم در انتخابات است که رهاورد پیامبر اعظم اسلام (ص) و خون شهدا حفظ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه امام راحل هم به مردم شرکت در انتخابات بود و اگر امام قیام نمی‌کردند، اثری از اسلام و قرآن و سیدالشهداء و ... نبود، جبران زحمت امام بزرگوار ما و شهدا این است که ما با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کنیم.

انتهای پیام/80024/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول