اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

اردبیل 51 هزار امدادگر جوان و داوطلب دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن 51 هزار نفر امدادگر جوان و داوطلب به عنوان یک سرمایه عظیم توان حضور در صحنه‌ها و رویدادهای مختلف طبیعی و غیرطبیعی را دارد.

اردبیل 51 هزار امدادگر جوان و داوطلب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در همایش امدادگران جوان هلال‌احمر در اردبیل اظهار داشت: ما برای حفظ آمادگی این نیروها در قالب فراخوان و برگزاری مانور سعی داریم تیم‌های خودمان را در آمادگی کامل نگه داریم، به طوری که به نظر می‌رسد از این تعداد داوطلب جوان هلال‌احمر 15 هزار نفر دوره‌های مرتبط را به صورت تخصصی گذرانده‌اند.

وی، بحث نگه‌داشت و بهره‌گیری از ظرفیت این نیروها را به همراه آموزش‌های مستمر بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و افزود: در یک سال گذشته ما بیش از 9 فراخوان انجام دادیم که حدود یک‌هزار و 932 نفر در این فراخوان حضور پیدا کرده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

غیبی خاطرنشان کرد: آخرین فراخوان مربوط به مانور شهرستان گرمی بوده که بیش از 100 امدادگر در کمتر از 12 دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کرده و توان امدادی خود را به نمایش گذاشتند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های حوزه درمان و توانبخشی به عنوان یک وظیفه ذاتی جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: با اخذ مجوز وزارت بهداشت و درمان ما در این حوزه برنامه‌ها و رویکردهای مختلفی را داشتیم، به طوری که استان اردبیل جزو استان‌های برتر در حفظ آمادگی نیروها و حوزه فراخوان جزو استان‌های برتر در بخش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته درمانگاه شبانه‌روزی عمومی و تخصصی هلال‌احمر راه‌اندازی شد و مجوز فعالیت مرکز فیزیوتراپی نیز اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از صرف 300 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز بخش درمانی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: داروخانه هلال‌احمر که بیش از این هشت ساعت فعالیت داشت در حال حاضر 14 ساعت فعالیت می‌کند، به طوری که از ساعت هشت صبح تا 13 و 30 دقیقه عصر و از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 22 شب به هموطنان ارائه خدمات می‌کند.

غیبی از ارائه خدمات به 35 هزار نفر مراجعه‌کننده در درمانگاه هلال‌احمر خبر داد و یادآور شد:‌ بیش از 75 هزار مراجعه نیز در بخش داروخانه‌ای انجام شده است.

وی از اخذ مجوز راه‌اندازی شرکت دارویی سوها هلال در اردبیل خبر داد و گفت: با مهیا شدن انبار برای این شرکت امیدواریم از ماه آینده تجهیزات و داروهای مورد نیاز این شرکت به اردبیل حمل شده و با انبار برای نیازمندان خدمات مورد نیاز ارائه شود.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول