اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر مطرح کرد

امدادرسانی در تصادفات رکن اصلی امدادگران جاده‌ای

مسئول پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر در گردنه اسدآباد گفت: امداد رسانی در تصادفات رکن اصلی امدادگران جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان است.

امدادرسانی در تصادفات رکن اصلی امدادگران جاده‌ای

محمد اعتصام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسیرهای جاده‌ای هرجا نیاز به کمک باشد گروه‌های امداد جاده‌ای اقدام به کمک‌رسانی می‌کنند، از جمله مهم‌ترین وظیفه پایگاه امداد جاده‌ای حضور در صحنه تصادفات است.

وی افزود: هلال احمر استان همدان در راستای وظایف امدادرسانی خود اقدام به احداث پایگاه‌های امداد و نجات موقت و ثابت در مسیرهای مواصلاتی بین شهری کرده است.

مسئول پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر در گردنه اسدآباد خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات ثابت در تمام طول سال به صورت شبانه‌روز فعال است ولی پایگاه موقت، فقط در شرایط خاص مثل ایام نوروز، افزایش ترافیک جاده‌ای و همچنین در نقاطی از جاده که هنوز هیچ پایگاه ثابتی ندارد احداث می‌شود.

وی ابراز داشت: مهمترین اقدام پایگاه‌ها در تصادفات شامل رهاسازی مصدومین، ارائه کمک‌های اولیه، انتقال مصدومین توسط خودروهای جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی است.

اعتصام با بیان اینکه ما در زمان وقوع تصادفات به عنوان نیروی نجات عمل می‌کنیم گفت: در زمان ایجاد شرایط جوی نامناسب در جاده‌ها نیز پایگاه امداد جاده‌ای است که در شرایط بحرانی جاده‌ای، امکان اسکان اضطراری را برای در راه‌ماندگان فراهم می‌کند.

وی افزود: در زمستان در راه‌ماندگان جاده‌ای توسط خودروهای هلال احمر به پایگاه‌ها منتقل شده تا شرایط به حالت عادی برگردد.

مسئول پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر در گردنه اسدآباد در خصوص امکاناتی که این پایگاه‌ها در اختیار این افراد قرار می‌دهد ابراز داشت: امکانات شامل تغذیه، در اختیار قرار دادن لوازم استراحت، اتاق مجزا برای اسکان اضطراری است که در مواردی پیش آمده که در شرایط بحرانی حدود 200 تا 300 نفر در پایگاه‌های ثابت اسکان داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های امداد جاده‌ای علاوه بر اینکه با سایر سازمان‌های انتظامی و امدادی از جمله پلیس راه، اورژانس، آتش‌نشانی و راه و ترابری همکاری می‌کند در شرایط عادی به مراجعین حضوری سرویس‌های سر پایی و معاینات اولیه ارائه می‌دهد.

اعتصام تسهیل در کمک‌رسانی فنی به خودروهای معیوب در جاده را نیز از اقدامات این پایگاه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: در دو مورد ترافیک محور و حادثه‌خیز بودن مسیر جاده و همچنین در زمستان به طور مثال در گردنه آوج و اسدآباد در شرایط بحرانی فعالیت در این حوزه بسیار سنگین است.

وی راه‌اندازی سامانه 147 را از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: مردم در هنگام مسافرت با مواجه شدن مشکلی می‌توانند با این خط مسائل و حوادث پیش آمده را به جمعیت هلال احمر گزارش داده تا در اسرع وقت اقدامات لازم در خصوص رفع مشکل صورت گیرد.

مسئول پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر در گردنه اسدآباد خاطرنشان کرد: بهتر است افرادی که ترددشان از یک مسیر زیاد است شماره تماس پایگاه امداد جاده‌ای آن محور را با خود به همراه داشته باشند که در صورت وقوع حادثه مستقیماً با پایگاه، ارتباط برقرار کرده که در صورت لزوم برای برطرف کردن مشکل با حوزه‌های دیگر نیز هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/89024/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول