اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فقیهی خبر داد

تشکیل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در قم/ جامعه پزشکی و خیرین همکاری کنند

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم از تشکیل این موسسه خبر داد و گفت: پزشکان و بیمارستان‌‌هایی که با ما همکاری می‌کنند با معرفی موسسه هیچ نوع هزینه‌ای را از بیماران نیازمند دریافت نمی‌کنند.

تشکیل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در قم/ جامعه پزشکی و خیرین همکاری کنند

رضا فقیهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از تشکیل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در شهر کریمه اهل‌ بیت(ع) خبر داد و اظهار کرد: تمام فعالیت‌های این موسسه، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بوده و ضمن رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران طبق اساس‌نامه پیگیری می‌شود.

وی به تشریح اهداف تشکیل موسسه خیریه امدادگران عاشورا پرداخت و تصریح کرد: اهداف تشکیل موسسه بسط فرهنگ اسلام ناب و توجه به کرامات انسانی جامعه، تلاش در راستای تحقق توصیه ائمه معصومین(ع) و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان جامعه به منظور گسترش عدالت اجتماعی در جامعه است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم ترغیب جامعه پزشکی و موسسه‌های بهداشتی درمانی به امر نیکوکاری در راستای وظایف اسلامی و انسانی، کمک به زدودن فقر و بیماری از چهره جامعه، جلوگیری از به خطر افتادن کیان خانواده و... را از دیگر اهداف این موسسه برشمرد.

*کمک به درمان بیماران نیازمند

فقیهی در خصوص چگونگی همکاری جامعه پزشکی با این موسسه اظهار کرد: پزشکان و بیمارستان‌هایی که با ما همکاری می‌کنند با معرفی موسسه خیریه امدادگران عاشورا هیچ نوع هزینه‌ای را از بیماران نیازمند دریافت نمی‌‌کنند و موسسه نه تنها از همکاری پزشکان، بلکه از همکاری دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و شرکت‌های داروسازی برخوردار است.

*شناسایی مددجویان و بیماران نیازمند

وی عمده فعالیت موسسه خیریه امدادگران عاشورا را در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در موسسه خیریه امدادگران عاشورا مددجویان و بیماران نیازمند شناسایی می‌شوند و هدف‌‌گذاری این موسسه حمایت از بیماران صعب‌‌العلاج است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی اقدامات بسیار بزرگی در زمینه ارائه خدمات به بیماران نیازمند صورت گرفته است خاطرنشان کرد: سهم سرمایه‌داران خیر در حمایت از بیماران نیازمند در کشور زیاد نیست.

فقیهی با تاکید بر اینکه بیمه‌‌ها قادر به تأمین تمام هزینه‌‌های بیماران به ویژه بیماری‌‎های صعب‌ العلاج نیستند، اضافه کرد: موسسه امدادگران عاشورا از چهار رکن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنا، هیئت مدیره، مدیرعامل و اعضا از ارکان این موسسه به شمار می‌‌روند اضافه کرد: حجت‌الاسلام سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) به عنوان ریاست هیئت امنا و محمد حسن شکارچی به عنوان مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم انتخاب شدند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم با بیان اینکه دفتر موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم هم‌اکنون در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) دایر است، تصریح کرد: سرمایه اولیه تشکیل این موسسه در قم 30 میلیون تومان است.

فقیهی اضافه کرد: مردم شریف قم و افراد خیر می‌توانند برای شرکت و سهیم شدن در این کار خیر به موسسه مراجعه کرده و فرم ثبت نام را دریافت کنند.

*دعوت از جامعه پزشکی

وی ضمن دعوت از جامعه پزشکی استان برای ثبت نام در این موسسه خیریه اضافه کرد: پزشکان و پیراپزشکان استان می‌توانند با ثبت نام در این موسسه بیماران نیازمندی که از تمکن مالی برخوردار نیستند را به صورت رایگان ویزیت کنند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه قم با اشاره به ظرفیت خوبی که رسانه‌های استان برای کمک به نیازمندان دارند تصریح کرد: از رسانه‌های استان درخواست می‌کنیم به معرفی اهداف و فعالیت این موسسه خیریه به عموم مردم و خیرین برای حل شدن مشکلات بیماران نیازمند بپردازند.

انتهای پیام/78008/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول