اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم اقتصادی جلیلی:

جلیلی اهل وعده و شعار نیست / وجود بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور

عضو تیم اقتصادی جلیلی با اشاره به اینکه جلیلی اهل وعده و شعار نیست بلکه اهل عمل است، گفت: بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد.

جلیلی اهل وعده و شعار نیست / وجود بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله عبدالملکی عصر امروز در دیدار با طرفداران جلیلی در سنندج به چگونگی ورود این کاندیدای ریاست جمهوری به عرصه انتخابات اشاره و اظهار کرد: مسئله ورود جلیلی به این عرصه از 1.5 سال گذشته از سوی دوستداران و طرفداران وی آغاز شد، چراکه اعتقاد داشتند جلیلی می‌تواند مشکلات کنونی کشور را سامان بخشد.

به گفته این اقتصاددان کشورمان، از آنجایی که اقشار مختلف مردم، نخبگان و علما جلیلی را مجبور به ورود به این عرصه کرد، این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اکنون در پاسخ به اعتماد این مردم تیم‌هایی قوی در بخش‌های مختلف را در کنار خود دارد.

عضو تیم اقتصادی جلیلی اضافه کرد: به خاطر اینکه جلیلی اهل وعده و شعار نیست، عده‌ای در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که این کاندیدای ریاست جمهوری برنامه ندارد و باید گفت که برنامه اقتصادی وی در 180 محور کلی و در قالب 50 صفحه تدوین شده است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهم با اطلاع از برنامه سایر کاندیداها، برنامه‌های جلیلی از بهترین برنامه‌هاست.

عضو تیم اقتصادی جلیلی عنوان کرد: برخی از کاندیداها اعلام می‌کنند که چندین هزار صفحه برنامه دارند؛ تا جایی که برای رفع مشکلات محلات نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما از نظر علمی ثابت شده است که در برنامه‌های جزء به جزء برای اجرا در صورتی که کمتر از 10 هزار نفر در آن نقش داشته باشند، آن برنامه ناقص است.

عبدالملکی یادآور شد: در تدوین برنامه‌های جلیلی از سه گروه اساتید پیشکسوت اقتصادی کشور مطرح در سطح بین‌الملل، مدیران باتجربه اقتصادی کشور و دانشمندان جوان و خلاق و آینده‌دار استفاده شده است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، برنامه‌های جلیلی براساس سیاست‌های عالمانه، مدبرانه، عقلانیت، واقعیت‌نگر و واقعیت‌بینی تدوین شده است و این مهم بیشتر مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جلیلی در تبلیغات و اعلام برنامه‌های خود هیچ وعده‌ای در حوزه اقتصاد نمی‌دهد، جز اینکه تلاش می‌کند از استعدادهای تیم‌های مختلف و ظرفیت‌های نهفته در استان‌ها برای حل مشکلات کنونی و اجرای برنامه‌ها استفاده نماید.

عبدالملکی، ارتقای وضعیت درآمدی و معیشتی مردم، مهار تورم، تأمین مسکن و ساماندهی هزینه‌های بهداشت و درمان مردم را از جمله رئوس برنامه‌های اقتصادی جلیلی ذکر کرد و گفت: متأسفانه اکنون بیش از 50 درصد از جامعه از وضعیت معیشتی کافی برخوردار نیستند و به طور متوسط در هر خانوار ایرانی یک نفر بیکار وجود دارد.

عضو تیم اقتصادی جلیلی با اعلام استمرار روند مسکن مهر با رفع مشکلات و نواقص آن، احداث خانه‌های استیجاری با مدیریت دولت را یکی دیگر از برنامه‌های این کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرد و افزود: تولید مسکن استیجاری تنها راه چاره کاهش اجاره‌بهای مسکن در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دو تا سه میلیون واحد استیجاری در کشور ساخته شود با مدیریت دولت می‌توان براساس الزامات آنها را به واجدان شرایط اجاره داد و با آن می‌توان مسئله افزایش‌های سرسام‌آور اجاره بها را سامان داد.

عبدالملکی، سرمایه مورد نیاز تأمین مسکن را 60 هزار میلیارد تومان دانست و با اشاره به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش، گفت: باید 40 هزار میلیارد تومان دیگر به این بخش تزریق شود تا مشکلات و موانع موجود این طرح خانه‌دار کردن مردم را حل کرد.

وی در پایان متذکر شد: بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد که می‌توان برای حل مشکلات آن را وارد عرصه کرد.

انتهای پیام/79001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول