اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر یک جهاد بزرگ است

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: هر کسی در راه پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر گام بردارد، یک جهاد بزرگ انجام داده است.

پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر یک جهاد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در همایش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در راستای فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و نقش مؤثر و خطیر اصحاب رسانه در سالن اشراق زاهدان اظهار داشت: اعتیاد این امواج نامحرم مزمن که به ویژه با کشت تریاک و مستقر شدن آمریکا در افغانستان رو به فزونی نهاده، هر روز نگرانی جهانی را بیشتر می‌کند.

وی افزود: سعی و تلاش برای از بین رفتن آثار اعتیاد و نجات جامعه اسلامی از این بلای خانمانسوز یکی از کارهایی است که باید برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر انجام شود.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان ادامه داد: نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان، شاعران و اصحاب قلم ،رسالت سنگینی بر دوش دارند و تاکنون در عرصه‌های مختلف پیشگیری از مصرف موادمخدر در جامعه پیشتاز بوده‌اند.

دانشی با اشاره به کشت تریاک که هر روز می‌گذرد رو به فزونی نهاده و نگرانی جهانی را بیشتر کرده، بیان داشت: کسانی که اهل حوزه علمیه بوده و در رشته‌های فقه و مبانی فقهی و اسلامی تحصیل کرده‌اند رسالت مهمی در پیشگیری از این معضل بزرگ اجتماعی برعهده دارند.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از عوامل اصلی گسترش بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت است و همچنین زیان‌های اجتماعی و اقتصادی درخور و قابل توجهی برای جامعه به وجود می‌آورد که از آن جمله می‌توان به از بین بردن بخشی از نیروی مغزی فعال جامعه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: عنصر اولیه بسیاری از آنچه که به ‌عنوان موادمخدر در کشور جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور کاملاً مسلمان افغانستان تولید می‌شود.

دانشی یکی از اهداف اصلی حضور آمریکا و انگلیس و ناتو در افغانستان را نابودی جوانان اسلام برشمرد و گفت: اعتیاد به موادمخدر افزون بر زیان‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای مصرف کننده‌ آن دارد، هیچ فایده و سودی برای استفاده‌کننده آن تأیید نشده است.

مذاهب اسلامی برای جلوگیری از نابودی جوانان فتوای حرمت صادر کنند

وی افزود: میزان مصرف مواد مخدر در مراکز پزشکی در نقطه پایین‌تر از ترازنامه آماری قرار دارد، اما 99 درصد مصرف مواد مخدر در منازل مردم صورت می‌گیرد و ضروری است براساس قواعد فقهی در نزد همه‌ مذاهب اسلامی برای جلوگیری از نابودی جوانان فتوای حرمت صادر شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان دامن زدن به این‌گونه مواد در بین مسلمانان پاکستان و ایران را بلای خانمانسوزی برای جامعه عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید علما همان گونه که بر مصرف مواد مخدر فتوای صریح اعلام می‌کنند برای تولید، خرید و فروش این مواد هم صراحتاً فتوا داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال‌ها است که افغانستان بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک در جهان است گفت: تا زمانی که آمریکا در افغانستان مستقر است کشت تریاک در این کشور فزونی خواهد یافت.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: فقدان اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، یکی از دلایل رشد میزان اعتیاد در کشور است لذا در صورتی که مسئولان و مدیران با برنامه‌ریزی دقیق‌تر موضوع اشتغال را دنبال کنند بی‌شک با کاهش مصرف موادمخدر مواجه خواهیم شد.

دانشی در پایان متذکر شد: هر کسی که در عرصه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه گام بردارد به مثابه یک جهاد بزرگ است.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول