اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

230 فقره سند مالکیت موقوفات در قزوین دریافت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به همت اداره کل ثبت اسناد این استان در سال جاری 230 فقره سند مالکیت موقوفات در استان قزوین اخذ شد.

230 فقره سند مالکیت موقوفات در قزوین دریافت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: این میزان سند برای موقوفات شاخص استان قزوین که شامل 164 سند منفعتی و 66 سند انتفاعی است در 20 جلسه اخذ شد.

نوروزی ادامه داد: این جلسه با حضور مدیران و کارشناس ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک استان همراه با تحقیق و بررسی در کار گروه‌های تخصصی با حضور کارشناسان دو دستگاه صورت گرفت و دریافت سند 80 موقوفه نیز در دست اجرا است.

وی افزود: اخذ سند مالکیت یکی از راه‌های تثبیت جایگاه موقوفات در کشور است که موقوفات را از تعرض موقوفه‌خواران نجات می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: از دیگر راه‌های صیانت از موقوفات که برای نخستین بار در سطح کشور انجام پذیرفت تأسیس نخستین شعبه حل اختلاف اوقاف کشور در استان قزوین است.

نوروزی ادامه داد: همچنین شعب ویژه و دادگاه تجدید نظر وقف به منظور کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های مطروحه است که می‌توان از آن به عنوان یک حسن قابل تعمیم به سایر ادارات و سازمان‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت سنددار شدن موقوفات و اماکن مذهبی تصریح کرد: اخذ سند می‌تواند موجب ماندگاری موقوفات و اماکن مذهبی و دینی شود و از تعرض شدن افراد به این اماکن و اراضی موقوفه جلوگیری می‌کند.

نوروزی با بیان اینکه هیئت امنا و متولیان موقوفات بازوان اجرایی اوقاف محسوب می‌شوند، افزود: هیئت امنای موقوفات باید از ملک موقوفی همچون ملک خود حفاظت و حراست کنند و در راستای اجرایی کردن نیات واقفان بکوشند.

انتهای پیام/77002/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول