اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان شرقی 12 هزار رقبه در قالب 1800 موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان ‌شرقی از وجود یک هزار و 800 موقوفه و 12 هزار رقبه در استان خبر داد.

آذربایجان شرقی 12 هزار رقبه در قالب 1800 موقوفه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تسوج، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و مذهبی ولی امر(عج) تسوج ضمن تجلیل از واقفان با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: برای عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت‌های موقوفات همکاری و همدلی مردم خیر و دلسوزان عرصه دین و فرهنگ ضروری است.

وی افزود: توجه به مباحث فرهنگی و قرآنی از اقدامات ارزنده دولت نهم و دهم بوده و این نگاه مثبت به امر فرهنگی نشان از عمق توجه دولت به تعلیم قرآن و احکام اهل بیت در تمام نقاط استان  است.

حسینی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پیشینه فرهنگی و مذهبی زیادی در زمینه پذیرش دین علوی و سابقه تمدنی در حوزه معارف دینی و شیعی دارد، بیان داشت: دشمن هتک حرمت به قرآن و اسلام را در دستور کار خود قرار داده و با ترفندهای رسانه‌ای و صرف بودجه‌های کلان درصدد تضعیف و نابودی اسلام است.

وی همچنین در مورد موضوع وقف گفت: در استان حدود 13000 رقبه وجود دارد که عرصه آنها وقف بوده و گاهی عرصه و عیان با هم وقف است.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی و مذهبی در بخش تسوج اذعان داشت: یکی از مولفه‌های رشد فرهنگی برخورداری از بعضی از سازه‌های علمی و فرهنگی است که این مجتمع نیز این شرایط را فراهم خواهد کرد و ما نیز به چنین برنامه‌های فرهنگی نگاه ویژه خواهیم داشت.

در این مراسم از خانم‌ «جوان گو» خّیر شهر تسوج که این مجتمع توسط  وی احداث خواهد شد تقدیر شد.

انتهای پیام/60002‌/ش‌20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول