اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خبر داد

شناسایی 58 موقوفه در شهرستان برخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار گفت: 58 موقوفه در این شهرستان شناسایی شده است که در حال آزادسازی و سند‌دار کردن آنها هستیم.

شناسایی 58 موقوفه در شهرستان برخوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی قربانی در نشست خبری سفیران وقف اصفهان که به شهرستان برخوار سفر کرده بودند، با اشاره به امامزادگان لازم التعظیم اظهار کرد: شهرستان برخوار دارای 12 بقعه و امامزاده لازم التعظیم بوده که مورد اقبال آحاد مردم قرار گرفته است، همچنین با توجه به سطح فعالیت‌های شهرستان در امور وقفی و امامزادگان می‌توان به امامزاده ابراهیم (ع) (امامزاده نرمی) اشاره کرد.

وی ادامه داد: از نظر توسعه و عمران موقوفات می‌توان امامزاده‌های شهرستان برخوار را به دو دسته تقسیم‌بندی کرد که در برخی از امامزادگان این شهرستان فعالیت‌های عمرانی به صورت گسترده در دست اقدام است.

*‌4 امامزاده در دست آزادسازی هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با اشاره به چهار امامزاده که در دست آزادسازی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار امامزاده در دست اقدام برای آزادسازی است و هم‌اکنون بیش از 100 هزار متر مربع سقف بنای امامزادگان را بتون‌ریزی کردیم و در بحث نازک‌کاری و سفید‌کاری نیز بنای ساختمانی چند امامزاده در دست اقدام است.

وی افزود: طرح‌هایی از جمله آرامش بهاری در ایام نوروز، تعطیلات تابستان و بصیرت عاشورایی در ایام محرم از جمله برنامه‌هایی است که در بخش فرهنگی امامزادگان در طول سال انجام می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه طرح ملی حفظ قرآن و برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) از طرح‌های در حال اجرا در امامزادگان این شهرستان است، ادامه داد: برنامه روز عرفه که در حال رقابت با مراسم‌های مشابه در کشور است را می‌توان از دیگر طرح‌های اجرایی در امامزادگان این شهرستان نام برد.

*شهرستان برخوار دارای 58 موقوفه است

وی با تاکید بر اینکه شهرستان برخوار دارای 58 موقوفه است، گفت: موقوفه ملک التجار دارای 4 میلیون متر مربع عرصه از جمله موقوفات این شهرستان است که در دست اقدام برای تهیه سند آن هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: از دیگر موقوفات این شهرستان می‌توان به موقوفه حمام سید که 36 هزار متر مربع است اشاره کرد که برای دارو و درمان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال 91 تقریباً 150 هزار متر مربع از موقوفات شهرستان احیا و شناسنامه‌دار شد و امسال نیز قصد ایجاد موقوفات جدید را داریم.

*توسعه 14 هکتاری امامزاده ابراهیم (ع)

قربانی با اشاره به اینکه امامزاده ابراهیم (ع) و فرزند ایشان امامزاده اسماعیل (ع) یکی از موقوفات شهرستان برخوار واقع در شهر دولت‌آباد هستند، گفت: این دو امامزاده دارای کرامت بسیاری هستند و در آینده‌ای نه چندان دور کتاب زندگی‌نامه و کرامت این حضرت چاپ می‌شود.

وی تصریح کرد: این موقوفه دارای 2 هکتار طرح جامع است که در برنامه‌ها به 14 هکتار توسعه پیدا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار اضافه کرد: شبستانی با زیربنای هزار و 250 متر مربع و ایوانی 600 متری از مزایای بنای امامزاده ابراهیم (ع) است.

وی  گفت: آزادسازی پنج عدد منزل مسکونی با اعتبار 500 میلیون تومان، همچنین اختصاص اعتبار 300 میلیون تومانی برای ساخت گنبد از دیگر اقدامات برای مرمت و احیای بنا است.

به گفته وی، سنگ فرش حرم مطهر و شبستان‌ها به متراژ 4 هزار متر مربع، مجموعه دارالقرآن، سایت اینترنتی امامزاده، اتاق فکر و تشکیل هیئات نخبگان از دیگر اقدامات انجام شده در موقوفه امامزاده ابراهیم(ع) است.

قربانی در پایان گفت: با در نظر گرفتن 150 هزار متر مربع احیای بافت بنا تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان هزینه در بقاع هزینه شده است.

انتهای پیام/63015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول