اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان اردبیل:

اردبیل صاحب 250 موقوفه است

فرماندار اردبیل از شناسایی و ساماندهی 250 موقوفه در شهرستان اردبیل خبر داد.

اردبیل صاحب 250 موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در مراسم راه‌اندازی ساختمان اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل اظهار داشت: از 406 مورد وقف انجام شده در استان اردبیل 250 مورد آن در شهرستان اردبیل است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این ساختمان مراجعان شهرستان اردبیل دسترسی آسان به این اداره خواهند داشت و شاهد افزایش درآمد در این امر خداپسندانه خواهیم بود.

دبیر با ابراز خرسندی از استقلال اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از اداره‌کل خاطرنشان کرد: این کار با هدف ارتقای سطح خدمات صورت گرفته که امیدواریم روند حرکتی را شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: قطعاً استقبال مردم از انجام کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه سبب افزایش درآمد موقوفات شده و سبب برخی اقدامات مثبت و سازنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام به امر موقوفات و احیای نیات واقفان توجه و نگاه ویژه‌ای صورت گرفته است، بیان کرد: به نظر می‌رسد در این حوزه حرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا عموم مردم بتوانند از درآمدهای ناشی از آن برای مدیریت و صیانت از حق و حقوق محرومان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل یادآور شد: افرادی که در این کار خداپسندانه ورود پیدا می‌کنند، انتظار دارند که نیتشان برآورده شود تا هم در دنیای زودگذر و هم آخرت بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

دبیر ادامه داد:‌ امروز در جامعه به توسعه فرهنگ وقف و همچنین توجه به امر خداپسندانه دستگیری از فقرا و نیازمندان احتیاج داریم که در این زمینه به نظر می‌رسد، برخی حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها صحیح و منطقی صورت بگیرد.

وی گفت: آثار وقف و انجام کارهای عام‌المنفعه بسیار زیاد و متنوع است که یکی از نتایج این حرکت مثبت، رساندن جامعه به مرحله‌ای از خوداتکایی است که حتی محرومان جامعه نیز می‌توانند از نعمت‌های خدادادی استفاده کنند.

دبیر در پایان سخنان خود از خیرین و افراد خداجوی خواست تا با عمل به وقف زمینه توسعه همه‌جانبه را بیش از هر زمان دیگر در رسیدگی به محرومان و نیازمندان فراهم آورند.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول