اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بامداد پنج‌شنبه

جلیلی وارد قرچک شد

سعید جلیلی بامداد پنج‌شنبه به شهرستان قرچک سفر کرد.

جلیلی وارد قرچک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سعید جلیلی  بامداد پنج‌شنبه وارد شهرستان قرچک شد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پیش‌بینی کرده بود همزمان با سالروز قیام 15 خرداد در جمع وارثان این قیام خونین و غرورآفرین که مبدا نهضت انقلاب اسلامی حضور یابد به دلیل طولانی‌تر شدن دومین مناظره کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ارتباط با ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که در ارتباط با این برنامه‌ صورت می‌گرفت با چند ساعت تاخیر به شهرستان قرچک سفر کرد.

علی‌رغم اینکه این سفر در نیمه‌های شب صورت گرفته بود، مردم ولایی شهرستان قرچک از سعید جلیلی استقبال کردند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که همراه نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در شهرستان قرچک حضور یافته بود مورد استقبال جمعی از امت حزب‌الله شهرستان قرار گرفت.

سعید جلیلی با حضور در خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهرستان قرچک در ارتباط با برنامه‌های خود با آنها سخن گفت.

سعید جلیلی، در سال 1345 در شهر مشهد متولد شد. وی از دانش آموختگان دانشگاه امام جعفر صادق(ع) و دارای مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی است. او  از سال 1380 مدیرکلی دفتر مقام معظم رهبری را بر عهده داشته و در سال 1384 پس از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری به سمت مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد.

روزنامه‌های هوادار رئیس‌جمهور از سعید جلیلی به‌عنوان نماینده مستقیم محمود احمدی‌نژاد در وزارت امور خارجه یاد کرده‌اند. جلیلی تاکنون در این وزارتخانه پست‌هایی چون وابسته سیاسی، دبیری و رایزنی، معاون اداره آمریکای شمالی و مرکزی را برعهده داشته است.

جلیلی سابقه حضور در جنگ هشت ساله ایران و عراق جانبازی را در کارنامه خود دارد. به گفته برخی رسانه‌ها جلیلی در آغاز دولت نهم گزینه مورد نظر احمدی‌نژاد برای وزارت امورخارجه بوده است که بنا به دلایلی در نهایت منوچهر متکی به این سمت انتخاب شد.

جلیلی در 20 شهریور 1384 به‌عنوان معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه منصوب شد تا نقش تبیینی سیاست‌های ایران را نسبت به آنچه کشورهای غربی نامیده می‌شود برعهده بگیرد.

جلیلی معتقد است ایران به جای پاسخ‌گویی «به سئوال‌های کشورهای غربی» باید در برابر، از آنها سئوال مطرح کند. پیش از این جلیلی که به‌عنوان نماینده احمدی‌نژاد حامل «پیام ویژه» برای رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا بوده، معتقد است ایران می‌تواند «روی فرصت‌های بیشتر» با کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و سوییس حساب کند.

به عبارت دیگر در این دیپلماسی کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه که به‌طور سنتی بیشترین رابطه را با آنها داشته، جایگزین ایتالیا و اسپانیا می‌کند که در حال حاضر دولت‌های چپگرا قدرت را در آنها  در دست دارند. روابط بسیار گسترده ایران با کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا که رئیس جمهور ایران به تازگی از آن دیدار کرده و همچنین بولیوی و نیکاراگوا و سرمایه گذاری ایران در این سه کشور از جمله برنامه‌های جلیلی بوده  که به حمایت و استقبال رئیس جمهور اجرا شده است.

جلیلی به کشورهاى اروپایى از جمله بریتانیا و فرانسه سفر کرد تا درباره طرح کارى مورد توافق با آژانس بین‌المللى انرژى اتمى در ماه آگوست که با هدف پاسخگویى به مسائل باقیمانده مسئله هسته‌اى ایران ایجاد شده، صحبت کند.

شهرستان قرچک یکی از شهرستان‌های استان تهران است. این شهرستان در آذر ماه 1391 به مرکزیت شهر قرچک و از ترکیب بخش مرکزی شامل دهستان‌های ولی‌آباد و قشلاقی جیتو در تابعیت استان تهران ایجاد شد.

شهرستان قرچک با انتزاع از شهرستان ورامین ایجاد شده است.

انتهای پیام/2462/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول