اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مشهد:

مشی گذشته جلیلی ما را به آینده امیدوار می‌کند/سیاست های ۱+۲ را قبول ندارم

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه سیاست‌های ۱+۲ را قبول ندارم، گفت: از مشی گذشته انسان‌ها می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد و ما با توجه به رفتار و گذشته جلیلی نسبت به آینده وی امیدوار هستیم.

مشی گذشته جلیلی ما را به آینده امیدوار می‌کند/سیاست های ۱+۲ را قبول ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دقایقی پیش در جمع مبلغین و فعالان فرهنگی حامی سعید جلیلی در محل حسینیه نصرت اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در انتخابات این است که نامزدها با مردم صداقت داشته باشند.

وی افزود: مردم آگاه و هوشیار ایران با بررسی و دقت در گفتار و مشی هشت کاندیدا، باید گزینه اصلح را انتخاب کنند.

* مشی گذشته جلیلی ما را به آینده امیدوار می‌کند

آقا تهرانی با بیان اینکه مشی و عملکرد جلیلی ما را به اینده امیدوار کرده، خاطرنشان کرد: برخی می‌پرسند چه ضمانت اجرایی وجود دارد که جلیلی تا انتهای ریاست جمهوری قابل قبول باشد.

وی ادامه داد: ما علم غیب نداریم و ضمانتی هم وجود ندارد اما مشی گذشته افراد گاهی اوقات آینده را نیز تحلیل می‌کند.

دبیرکل جبهه پایداری تأکید کرد: جلیلی را همه می‌شناسند و مشی و گفتار و شعار وی مشخص بوده و کارنامه بی حاشیه و درخشان جلیلی ما را به آینده امیدوار کرده است.

*داستان کناره‌گیری لنکرانی از انتخابات ریاست جمهوری

وی با اشاره به داستان انصراف لنکرانی از صحنه انتخابات، گفت: لنکرانی برای خود توضیحی داشت و ما به این خواسته وی احترام گذاشتیم.

آقا تهرانی تصریح کرد: پس از هشت ماه تلاش و بررسی جبهه پایداری برنامه‌ای را برای دولت یازدهم تدوین کرد؛ جبهه پایداری به این نتیجه رسید که در صحنه انتخابات، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری افراد حاضر در صحنه، گزینه اصلح را پیدا و معرفی کند.

آقاتهرانی ادامه داد: جبهه پایداری براساس اصل مشورت و خرد جمعی و تهیه لیستی حدود 70 نفر از کسانی که احتمال ورودشان به انتخابات بود به تدوین برنامه پرداخته و در این مسیر هدف خود را احیاء گفتمان انقلاب اسلامی قرار داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: پس از بررسی‌ها و جلسات مکرر، به پنج نفر فتاح، جلیلی، لنکرانی، میرکاظمی و زارعی رسیدیم اما هیچکدام از این آقایان راضی به ورود نشدند.

آقاتهرانی با بیان این مطلب که پس از جلسات بسیار، لنکرانی را راضی به ورود به انتخابات کردیم، گفت: با وجود اینکه لنکرانی را برای ورود به صحنه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راضی کردیم، یک روز پیش از اعلام نتیجه شورای نگهبان، لنکرانی اعلام کرد که می‌خواهم انصراف دهم.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: دلیل لنکرانی برای انصراف این بود که می‌گفت حضور من در صحنه انتخابات مایه افت آیت الله مصباح است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی تاکید کرد: اگرچه این مسئله جای تعجب داشت اما جبهه پایداری طرفدار گفتمان بوده و هدفش خدمت در نظام است و از همین حیث به دنبال فرد اصلح دیگری بودیم که از میان پنج نفر منتخب، فقط جلیلی ثبت‌نام کرده بود.

وی اظهار کرد: شورای مرکزی جبهه پایداری با طرح 14 سئوال و برگزاری جلسات مکرر در جلسه‌ای با جلیلی، این 14 سئوال را مطرح و پاسخ های وی در جلسه شورای مرکزی مجدداً به شور گذاشته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با بررسی پاسخ‌های جلیلی اصلح بودن وی را مجدداً تائید کرده و این سبب شد که جلیلی با عنوان گزینه پایداری معرفی و همه با تمام نیرو پای کار وی آمدند.

* جلیلی تشنه قدرت نیست

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی با بیان اینکه جلیلی تشنه قدرت و اهل شهرت نیست، گفت: جلیلی مرد پایمردی بوده و اهل بازی و پول نیست.

وی ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا جلیلی در صحنه انتخابات، سخت حاضر نمی‌شود و دلیل آن این است که جلیلی تشنه قدرت و اهل تبلیغات در مسیر قدرت طلبی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: میان جلیلی و کاندیداهایی که هزینه‌های هنگفت برای رسیدن به قدرت خرج می‌کنند تفاوت وجود دارد.

* سیاست های 1+2 را قبول ندارم

دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر وی در مورد ولایتی چیست، گفت: من به ولایتی از باب اینکه مشاور مقام معظم رهبری است علاقه‌ دارم اما مسئله مهم وجود ائتلاف است؛ اصلاً ائتلاف به نظر شما اسلامی است؟

وی تصریح کرد: ائتلاف 1+2 به طور شفاف و جدی گزینه خود را اعلام نمی‌کند و باید توجه کنیم یکی از اعضای این انقلاب اعلام کرده بود که اگر تا تاریخ فلان کناره‌گیری نکردم دین‌دار نیستم و آیا ما باید به دین‌داری وی شک کنیم؟

وی افزود: نظر جامعتین را قبول داریم و چندی بعد اذعان داشتند که پس از پایان انتخابات یکی به نفع دیگران کنار می‌کشد و سپس گفتند هرکس که انتخاب شد همان رئیس جمهور شود.

آقاتهرانی با ابراز نارضایتی از سیاست های 1+2 خاطرنشان کرد: شاید من به ولایتی علاقه‌دارم اما مسئله مهم حضور فردی در این ائتلاف بوده که موضع صریح و شفاف در فتنه 88 نداشته است.

به گفته آقاتهرانی، این عبارت ولایتی که گفته با دنیا باید آشتی کرد، عبارت معنا داری است و ما در این دنیا جز آمریکا و صهیونیست ، با کشور دیگری دشمن نیستیم؛ نباید ولایتی با حضورش در این ائتلاف سبب توضیح حضور فردی که در فتنه 88 موضع شفاف نداشت می‌شد.

انتهای پیام/70023/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول