اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

نامزدها در تبلیغات اخلاق را رعایت کنند

امام جمعه جم گفت: نامزدهای انتخابات در تبلیغات اخلاق را رعایت کنند.

نامزدها در تبلیغات اخلاق را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی ظهر امروز در نشست مسئولان با نامزدهای شورای اسلامی جم با تقدیر از حضور نامزدهای شورای شهر بر برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه سیاسی تاکید کرد.

وی قیام خونین 15 خرداد، سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب و نیز شهادت امام موسی کاظم(ع)  را به مردم تسلیت گفت و افزود: به برکت خون شهیدان گرانقدر انقلاب، امام عظیم‌الشأن و استقرار نظام مقدس اسلامی، برگزاری انتخابات و توفیق خدمتگزاری نصیب خادمان مردم شده است که همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.

امام جمعه جم، کاندیداتوری در انتخابات را یک واجب کفایی دانست و خاطر نشان کرد: کاندیداتوری در انتخابات حکم واجب کفایی را دارد که اگر یک عده‌ای خود را در معرض انتخاب قرار دادند این مسئله از بقیه ساقط می‌شود، اما اگر کسی شرکت نکند بر افراد واجد شرایط واجب است تا خود را نامزد انتخابات کنند.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن حضرت امام (ره) در ارتباط با وجوب حفظ نظام، تاکید کرد: یقینا کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند اگر با نیت خالص وارد عرصه شوند تکلیف خود را انجام داده‌اند و در این راستا اول از همه باید به نامزدها تبریک گفت، زیرا با حضور پر شور خود به رونق انتخابات و خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده‌اند.

امام جمعه شهرستان جم رعایت اخلاق در تبلیغات و معرفی نامزدها را مهم توصیف و تصریح کرد: نامزدهای انتخابات می‌توانند از طرق مختلفی چون حضور در جمع مردم، سخنرانی، تبلیغات کاغذی، چاپ پوستر و ... به تبلیغ بپردازند اما در تبلیغات باید اسلام را مرز قرار داده و از رفتارهایی که با دین مبین اسلام مغایرت دارد پرهیز کنند.

گنجی، تخریب رقیب، غیبت، تهمت به کاندیداهای دیگر و حتی طعنه و کنایه زدن به دیگران را از مصادیق گناه برشمرد و افزود: انتخاب شدن بار سنگینی است که مردم به دوش نامزدها می‌گذارند لذا باید در همه مراحل خداوند را مد نظر قرار داد و برای توفیق در خدمت از خداوند کمک خواست.

وی به نکته‌ای مهم در رأی دادن پرداخت و یادآور شد: در انتخابات اگر قانون به ما اجازه داده تا 5 نفر را انتخاب کنیم باید همان 5 نفر را انتخاب کنیم و نامزدها نیز از هواداران خود نخواهند که تنها به آنان رأی دهند.

وی رأی دادن به یک نامزد و عدم استفاده از فرصت رأی‌دهی به دیگران و نیز رأی دادن فامیلی را خارج از دایره الهی دانست و خواستار رأی دادن مردم بر مبنای شایسته‌سالاری تمام و کمال شد.

امام جمعه شهرستان جم همچنین از نامزدهای انتخابات خواست تا در صورت پیروزی، فرهنگ نظم را در جامعه نهادینه کنند و جلسات را رأس ساعت برگزار کرده تا هم حقی از کسی ضایع نشود و هم شورای اسلامی شهر جم، الگویی برای سایر کشور باشد.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول