اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

نمره ولایتمداری ملت ایران 20 است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: با پرونده فردی افراد و یا خواص کاری نداریم اما در مجموع نمره ولایتمداری و سیاست این ملت در عرصه دفاع از انقلاب 20 است.

نمره ولایتمداری ملت ایران 20 است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در جمع عزاداران اردبیل در مسجد سرچشمه این شهر اظهار داشت: اگر امروز پرونده این ملت را به امام عصر (عج) بدهند تا نمره سیاسی و ولایتمداری این ملت را بدهد قطعاً نمره بالاتر از 18 و کمتر از این عدد نیست.

وی تصریح کرد: ما در برابر تمام زیاده‌خواهی‌های مستکبران با بصیرت و پیوند حقیقی با رهبری ایستاده‌ایم و معتقدیم که این عناصر می‌تواند ما را در تمام عرصه‌ها پیروز کند.

سعیدی ارکان حاکمیت دینی را رهبری،‌ شریعت آسمانی و حضور مردم توصیف کرد و افزود: هیچ چیز به مانند رابطه امت با ولایت خوشحال‌کننده و خشنودکننده نیست.

این مسئول با بیان اینکه تبعیت از رهبری باید در خیلی از جاها ظهور و بروز پیدا کند، خاطر نشان کرد: هرگز نمی‌توان از طریق صندوق رأی رهبری شایسته انتخاب کرد بلکه رهبر شایسته برجستگی‌هایی دارد که خداوند در قرآن کریم و احکام نورانی خود بر آن صحه گذاشته است.

وی با بیان اینکه ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت بوده و این برجستگی را در عمل ثابت کرده باشد، اضافه کرد: رئیس جمهور در ارتقای جایگاه رهبری بسیار مؤثر است و از همین رو هر رئیس جمهوری که ولایتمدار باشد، مورد قبول و پسند این ملت است.

خواص ما از سید حسن نصرالله ولایتمداری ناب را یاد بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: باید برخی از خواص ما و کاندیداها ولایت‌پذیری را از سید حسن نصرالله این مرد مبارز یاد بگیرند که در پاسخ به برخی طرفدارانش که تبعیت از او را مورد سئوال قرار داده بودند، اعلام کرد که اگر بناست تبعیت کنید باید از فرمانده‌مان سید علی تبعیت کنید و گرنه ما سرباز او هستیم.

سعیدی در ادامه یادآور شد: ما تنها با فرمول اطاعت از رهبری و اهل بیت محور بودن می‌توانیم مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم را به زانو در آوریم که ملت وفادار اردبیل در عمل این حقیقت را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: ما اگر امروز صاحب اکسیر ولایتمداری هستیم باید در مرتبه بالاتری قرار گیریم چرا که حضرت زهرا (س) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در ولایتمداری سنگ تمام گذاشتند که اگر این مرتبط در مقداد، ابوذر و سلمان نیز بود ما امروز دچار چنین اوضاع و احوالی نبودیم که بخواهند از مکتب اسلام سوءاستفاده کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ملت ایران با رهبری امام در شکل‌دهی حکومت دینی بسیار مؤثر و کارآمد تلاش کرده است، گفت: با بررسی قرآن، روایات و مروری بر تاریخ می‌بینیم که سه عامل مهم در شکل‌گیری حاکمیت دینی مؤثر است.

وی یکی از این عناصر را رهبری الهی برشمرد و افزود: بدون رهبری الهی شکل‌گیری حکومت دینی امکان‌پذیر نیست چرا که تدبیر برای عالم اعم از تدبیر ربوبیت تشریعی و تکوینی همه بر می‌گردد به منزلت ارزشی انسان که در تبعیت و اطاعت‌پذیری مهم است.

این مسئول تصریح کرد: ما در نرم‌افزار تشریعی که سرسلسله آن بعثت نبی مکرم است دو عنصر رهبری مطلوب و قانون مطلوب را داریم که بشر همیشه به دنبال دستیابی به رهبر و قانون مطلوب بوده و توانسته است در این مسیر همه سعی خود را به کار گیرد.

راهیابی 100 همجنس‌باز به کنگره آمریکا نتیجه افول اخلاقی غرب است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز در غرب و شرق شاهد انتخابات نمایشی و بیرون آمدن آرای متضاد در راهیابی انسان‌های ناصالح به مسند حکومت هستیم، خاطر نشان کرد: نتیجه چنین حاکمیت و قانونی راهیابی 100 نفر همجنس‌باز به کنگره آمریکاست که نشان روشنی از افول اخلاقی غرب است.

سعیدی اضافه کرد: بشر از صندوق رأی نمی‌تواند به رهبری مطلوب و قانون مطلوب دست پیدا کند چرا که قانون باید مصونیت داشته و از هر خطا و تقصیر به دور باشد.

وی بیان کرد: قانونی که از ذات حق تعالی نشأت گرفته باشد قانون فراتر از زمان و مکان است به طوریکه عنصر اجتهاد برای ولایت فقیه اثرگذار و مطلوب می‌باشد.

سعیدی در ادامه یادآور شد: امام باید از برجستگی معصومیت برخوردار باشد چرا که عصمت بر خالق خلقت نیست بلکه ملکه درونی است و رهبری در نظام اسلامی نیز انتسابی است و با انتخابات تحقق پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اختلاف ما با غرب و شرق نیز روی این موضوع است که خداوند برای بشر آیین آسمانی و قانون برتر فرستاده است ولی آنها انسان را مالک همه چیز می‌دانند.

این مسئول گفت:‌ تنها راه اتکال به خداوند، پیامبر (ص) و عمل به نسخه الهی است چرا که کتاب و قانون مطلوب همیشه حیات‌بخش و عزت‌آفرین است.

سعیدی افزود: از دوران شیخ طوسی تا بروجردی و از دوره امام راحل تا سید علی خامنه‌ای حجج و رهبران الهی بر ملت وظیفه خطیر هدایتگری داشتند و دو رکن اساسی در این زمینه حاکمیت دینی و همچنین قانون الهی است.

وی تصریح کرد: در حاکمیت دینی هر چهار مرحله اعم از بسترسازی، پیروزی، استقرار و استکمال در تحقق این امر بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

سعیدی با بیان اینکه در دوران حاکمیت حضرت نوح شرایط لازم اعم از رهبری و آیین اسلامی وجود داشته ولی شرط کافی همراهی مردم و ملت نبوده است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال 11 یوسف خود را فرستاده ولی یوسف دوازدهم را ذخیره کرده است تا زمانی که آمادگی پذیرش در امت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید ببینیم که ما چقدر آمادگی تبعیت از یوسف دوازدهم را داریم تا حضرت مهدی (عج)‌ بیاید و مستبدان روزگار را سرنگون کند.

سعیدی بیان کرد: با شعار سازش با آمریکا نمی‌توان در این مسیر موفق عمل کرد بلکه به بستری نیاز داریم تا مردم آمریکا در خیابان‌های واشینگتن و نیویورک شعار مرگ بر کفر و حمایت از اسلام را سر بدهند تا آن حضرت ظهور پیدا کند.

ما برای نان، عدس و لوبیا انقلاب نکردیم

نماینده ولی فقیه در سپاه به موضوع تحریم و عقبه سخت آن اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای ما را از تحریم می‌ترسانند در حالی که برای رفع موانع ظهور امام عصر (عج) باید از جان و دل مایه بگذاریم و تحریم که سهل است بالاتر از آن را بپذیریم.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال به حضرت نوح فرمان داد تا آقازاده‌های خود را از هلاکت نجات دهد اما یک پسر حضرت نوح غرق شد و در پاسخ آن حضرت خداوند متعال گفت چون این پسر اهل اعتقاد سیاسی نبوده است نابود شدن او بهتر از ماندنش است.

سعیدی نمونه دوم حاکمیت دینی را دوران حضرت موسی توصیف کرد و افزود: تا زمانی که قوم بنی‌اسرائیل از حضرت موسی و دین الهی حمایت می‌کردند پیروزی قرین آنها بود اما با تحمل نکردن قوم بنی‌اسرائیل پیروزی مبدل به شکست و خفت شد.

وی تصریح کرد:‌ هر چند بسیاری از مزایای غلبه بر مستکبران نظیر عزت و امنیت مهم و اساسی است اما مردمی که گرفتار تن‌پروری و خوش‌گذرانی شوند قطعاً در تداوم راه خود با شکست روبه‌رو می‌شوند.

سعیدی خاطر نشان کرد: اگر ملتی دچار تن‌پروری شود، سقوط می‌کند چرا که اگر رزمندگان ما نیز در فرمان شکستن حصر آبادان به امام اعلام می‌کردند که ما حوصله جنگ نداریم قطعاً این ملت شکست می‌خورد چرا که قرار نبود ملائکه حصر آبادان را بشکنند.

این مسئول ویژگی دیگر در شکست‌پذیری را توجه به خوش‌گذرانی و عیاشی توصیف کرد و اظهار داشت: اگر ملت به خوش‌گذرانی خود بیندیشد و انقلاب خود را در تأمین پیاز، سیر، لوبیا، عدس و خیار بداند قطعاً شکست می‌پذیرد.

مردمی که استقامت نداشته باشند، مضمحل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب سوم را انقلاب صدر اسلام و دوران پیامبر مکرم توصیف کرد و ادامه داد: این انقلاب نیز در مرحله چهارم شکست خورد در حالی که مردم همراه نبی مکرم اسلام سخت‌ترین محاصره را در شعب ابیطالب تحمل کردند.

سعیدی اضافه کرد: مردم روزگار نبی مکرم اسلام سختی‌های شعب ابیطالب را تحمل کرده و هرگز با دشمنان و کفار سازش نکردند اما آنچه که به ناکام ماندن این انقلاب کمک کرد در مرحله انتقال از رهبری پیامبر مکرم اسلام به حضرت علی (ع) بود که مردم عقب نشستند و اختلاف‌ها ظهور و بروز پیدا کرد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: همین عقب‌نشینی و خانه‌نشینی حضرت علی (ع) حادثه بزرگ عاشورا را رقم زد که از اینجا در می‌یابیم که الزام اصلی حاکمیت، پیوستگی امت با امام و رهبری در تمام مراحل و خارج نشدن و سقوط نکردن از مسیر واقعی است.

انتهای پیام/62007/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول