اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امام خمینی(ره) شخصیتی ماندگار در تاریخ بشریت

امام خمینی(ره) شخصیتی ماندگار در تاریخ بشریت بود که انسانیت و آزادگی را زنده کرد و ما باید مراسم سالگرد ارتحال امام راحل را که به منزله هویت دینی ما است، هر چه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

امام خمینی(ره) شخصیتی ماندگار در تاریخ بشریت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهم‌ترین هدف امام خمینی(ره) از نهضت و قیام و انقلاب، اجرای احکام الهی برای تامین کرامت انسانی بوده و امام خمینى هدف‌ها و آرمان‌ها و هر آنچه را که مى بایـست ابلاغ کند، گفته و در عمل نیز تمام هستیش را براى تحقق همان هدف‌ها به کار گرفته بود.

حضرت امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن ما دارد و اکنون که کشور ایران در طول سال‌های اخیر توانسته در مقابل گردن‌کشان و مستکبران به عنوان کشوری مستقل ابراز وجود کند و در عرصه بین‌الملل به نیکی شناخته شود همه از برکات حضرت امام خمینی (ره) بوده و حضور در مراسم معنوی سالگرد ارتحال امام راحل که به منزله هویت دینی ما است و اثرات جهانی دارد، باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

اندیشه‌های امام خمینی (ره) عامل تحقق بیداری اسلامی بوده که امروزه در کشورهای اسلامی برای امت اسلامی به ارمغان آمده و تحولات امروز که در بین ملت‌های اسلامی و ملت‌های آزادیخواه در مبارزه با رژیم‌های مستبد و استکبار جهانی شاهد هستیم نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه‌های حضرت امام (ره) است.

حضرت امام خمینی (ره) رهبری بصیر و آگاه بود که سعادت را برای همه ملت‌های جهان می‌خواست و با این تفکر انقلاب اسلامی را رهبری کرد و به پیروزی رساند انقلابی که برای همه آزادی‌خواهان جهان الگو بوده و هست و همه آحاد مردم باید تکریم شخصیت امام خمینی (ره) و پاسداری از اندیشه‌های ایشان را به عنوان یک الگو، وظیفه خود بدانند.

دستاورد بزرگ حضرت امام خمینی (ره)، احیای هویت اسلامی و کرامت انسانی بود و همه مسئولان و مردم باید برنامه‌‌ریزی دقیق برای برگزاری هر چه با شکوه‌‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) داشته و این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند.

مجموعه‌ای از ویژگی‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و عرفانی ایشان بود که شخصیتی ماندگار از ایشان در تاریخ بشریت خلق کرد به طوری که ایشان تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم و آموزش می‌دید و معتقد بود که دانش با همه شرافتش آنگاه که توام با تزکیه نفس نباشد، همچون ابزاری در خدمت هدف‌های شیطانی به کار گرفته خواهد شد، امام موحدی بود که با اتصال به خداوند متعال دیگر قدرت ها را خرد می‌دید و از این بابت هیچ نگرانی به خود راه نمی‌داد.

امام خمینی (ره) خود یکی از مردمی‌ترین رهبران جهان معاصر بودند و بدین جهت مراسم استقبال از ورود ایشان به ایران پس از تبعید چهارده ساله و مراسم تشییع پیکره ایشان پس از ده سال رهبری همراه با تحمل سختی‌های جنگ، کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر بود.

امام خمینی (ره) همواره مردم را مخدوم خویش و خود را خادم مردم می دانستند و هرگز نفع شخصی خویش را بر منافع مردم مقدم نمی‌داشتند و از آبرو و حیثیت خود نیز در راه آنان و به صلاح آنان می‌گذشتند.

حکومت واقعی ایشان بر دل‌ها بود و در قلب میلیون‌ها انسان مسلمان و حتی غیر مسلمان نام و یادشان احترام انگیز بود.

رحلت امام خمینى نیز همچون حیاتش منشا بیدارى و نهضتى دوباره و راه و یادش جاودانه شد چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده بوده و فناناپذیر است.

امام خمینی تشکیل حکومت اسلامی را در عمل محقق ساخت به طوری که ایشان حکومت اسلامی را این‌گونه توصیف می‌کنند: «حکومت اسلامی حکومتی است که اولا صددرصد متکی به آرای ملت باشد به شیوه‌ای که هر فرد ایرانی احساس کند که با رای خود سرنوشت خود و کشورش را می‌سازد و چون اکثریت قاطع این ملت مسلمانند بدیهی است که باید موازین و قواعد اسلامی در همه زمینه‌ها رعایت شود و ارزش‌های عالی اسلامی بر آن حاکم باشد».

امام خمینی (ره) حکومت را براساس حکومت خداوند و شریعت پیامبر پایه‌گذاری کردند.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به مقام والای امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام مجتهد جامع‌الشرایط، انسان فداکار و مجاهد بود که عالم را با نور خود منور کرد به طوری که انقلاب اسلامی یادگار امام است.

حجت‌الاسلام محمد فخری ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، گفت: مسلمانان باید باقی الصالحات امام را از یاد نبرند و همانطوری که پیامبر می‌فرماید: «هر کس سنت حسنه‌ای قرار دهد و از آن نیز جماعتی بهره‌مند شوند ثواب آن تا زمان بهره‌مندی به آن فرد می‌رسد» و تا زمانی که این انقلاب برقرار است امام نیز از این حرکت خیر می‌برد.

امام جمعه موقت ارومیه به قرار گرفتن در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب در 15 خرداد سال 42 به طور رسمی شروع شد و رحلت امام نیز به خواست الهی به 15 خرداد نزدیک است.

فخری با اشاره به اینکه کشور فضای انتخاباتی به خود گرفته، اعلام کرد: انتخابات در مبنای فکری امام یک حقیقت بود و امام از همان شروع انقلاب به نظر مردم تکیه داشته و در همین زمینه فرمودند: « در امر انتخابات میزان رای مردم است».

وی به احساس مسئولیت امام خمینی (ره) در راه خدا اشاره کرد و عنوان داشت: آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم یادگار و حرکت‌های این امام بزرگوار است و انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا بی‌نام امام شناخته شده نیست و انقلاب به نام امام است به طوری که ایشان در مقابل استکبار جهانی بدون ترس ایستاد و این نشانگر قدرت و احساس مسئولیت امام است.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام، راه امام را به روشنی پیش بردند و استمرار راه امام همان استمرار راه معصومین و راه پیامبران خدا است.

فخری با اشاره به آیه شریفه قرآن، ابراز داشت: طبق این آیه شریفه از خداوند، پیامبران خدا و صاحبان امر نیز اطاعت کنید و در تفسیر این آیه جابر بن عبد الله انصاری از صحابه پیامبر در خدمت رسول خدا (ص) با اشاره به اینکه اطاعت از خدا و پیغمبر خدا روشن است از پیامبر در زمینه اینکه صاحب امر کیست سئوال کرد و پیامبر فرمود: « صاحبان امر جانشین من بوده که نخست امام علی (ع) و آخر حضرت مهدی (ع) که از لقب و کنیه من است» و وظیفه مسلمانان در مسائل احکام و امور اجتماعی این است که باید به فتوای آنان عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه مجتهد نیز به عنوان نائب امام معصوم محسوب می‌شود و اگر شرایط مناسب باشد باید این مجتهد تشکیل حکومت دهد، گفت: امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را در عمل محقق ساخت.

فخری افزود: امام دارای خصوصیات ویژه‌ای بودند که از جمله خصوصیات اخلاقی امام، مسئله فکر حکومتی این بزرگوار بود که حکومت را براساس حکومت خداوند و شریعت پیامبر پایه‌گذاری کردند و ما حقیقت انقلاب امام را امروز در دنیا شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ کمالات وجودی امام انقلاب راه افتاد و ملت نیز حقیقت انقلاب را درک کردند و تمام جوامع انسانی به همان خط فکر امام روی آوردند به طوری که انقلاب در کشورهای عربی و غیر عربی برگرفته از انقلاب امام بوده و ما در این انقلاب حقیقت دین را مشاهده می‌کنیم.

انقلاب امام خمینی (ره) انقلابی فراگیر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره جایگاه امام خمینی (ره) در دنیا، گفت: جایگاه امام در دنیا جایگاه والایی بوده و شخصیت امام ابعاد مختلفی دارد که فکر، فلسفه، عرفان و اخلاقیات امام یک شخصیت بزرگی از ایشان به وجود آورده که امید است در مسیر مستقیمی که امام مشخص کرده قدم برداشته و به دنبال آن از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری با اشاره به درخت تناور 34 ساله جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این درخت تناور نشان می‌دهد امام تئوری‌های حکومت اسلامی را به عمل تبدیل کرد و نهایتا حکومت اسلامی را در ایران پی‌ریزی کرد و در سایه قیام امام خمینی (ره) بود که تجدید حیات در معنویت و دین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیحی، یهودی و زرتشت بیش از قبل سعی در حفظ دین خود دارند، تصریح کرد: این امر در سایه حرکت و قیام حضرت امام (ره) صورت گرفته و زمانی که دین افیون ملت‌ها مطرح می‌شد وقتی نظریه امام مستقر شد مشخص کرد که دین برای همه مسائل نظریه دارد و در حال حاضر دنیا از بی‌دینی اعلام برائت کرده که این در سایه حرکت امام صورت گرفت و افرادی که ملحد بودند اقرار به دین کردند و این از اثرات انقلاب اسلامی است.

نیساری امام خامنه‌ای را جانشین برحق امام بر مستند ولایت برشمرد و ادامه داد: آیت الله امام خامنه‌ای امروز قدم خود را در مسیر صراط قرار داده و تا به امروز انقلاب اسلامی ایران را حفظ کرده تا این انقلاب را به صاحب اصلی‌اش تحویل دهد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در تمام ابعاد شخصیتی الگویی نمونه برای همه آحاد بشریت است.

بیداری اسلامی از حرکات امام خمینی (ره) بود

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه بیداری اسلامی از حرکات امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: امروز مسلمانان به تبعیت از همان حرکات می‌خواهند با اتحاد خود اسلام ناب در جامعه جهانی رواج پیدا کند.

نقی باقری ضمن تسلیت 14 خرداد سالروز رحلت پیغمبر گونه امام امت، گفت: امام خمینی (ره) کسی بود که توانست از زمان طلبگی تا آخرین روزهای عمر شریفشان در مقابل طاغوت و استکبار جهانی بایستد و ایشان روحیه استکبار ستیزی داشته و توانست در مقابل رژیم طاغوت و استکبار جهانی ایستادگی کند و کرد.

وی به موضوع کاپیتولاسیون اشاره کرد و عنوان داشت: نخستین کسی که به این موضوع اعتراض کرد حضرت امام بود که کاپیتولاسیون را به عنوان یک طرح صهیونیستی و آمریکایی حساب کرده و افشا نمود.

باقری افزود: امام بود که توانست در عرض 15 سال تبعید اهداف عالی نظام که فرمایشات گهربار پیغمبر اسلام و ائمه اطهار بود به جامعه جهانی اطلاع‌رسانی کند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه این روزها امام را می‌شناسند و می‌دانند که امام که بود و چه کرد، ادامه داد: اگر خداوند متعال چند سال بیشتر به ایشان عمر می‌داد نه تنها غرب بلکه اروپا و اسرائیل متلاشی می‌شدند چرا که نامه امام شوروی سابق را از کمونیستی به خداشناسی مبدل کرد و بیداری اسلامی نیز از حرکات امام بود که امروز مسلمانان باهم متحد هستند و می‌خواهند کاری انجام دهند که اسلام ناب در جامعه جهانی رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: با مراسمات باشکوه و حضور گسترده در مرقد شریف امام خمینی (ره) ذره‌ای از زحماتی که ایشان برای ایران کشیده‌اند جبران کرده و عرض ادبی خدمت این امام بزرگوار داشته باشیم.

مردم ایران و مسلمانان انقلابی، رهبری را از دست داده‌اند که عزت پایمال شده مسلمانان را باز گردانیده، دست شاهان ستمگر و دست‌های غارتگران آمریکایی و غربی را از سرزمینمان کوتاه کرده، اسلام را احیا کرده، جمهوری اسلامی را برپا کرده، رو در روی تمام قدرت‌های جهنمی و شیطانی ایستاده، 10 سال در برابر توطئه‌ها و فتنه داخلی و خارجی مقاومت کرده و هشت سال دفاعی را فرماندهی کرده که در جبهه مقابلش دشمنی قرار داشت که آشکارا از سوی هر دو قدرت بزرگ غرب و شرق حمایت همه‌جانبه می‌شد و حقیقتا مردم ایران عاشق امام خمینی (ره) هستند و عشق به امام خمینی (ره) عشق به همه خوبی‌ها است.

انتهای پیام/61009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول