اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک:

امام خمینی تمام‌کننده نعمت بر ملت ایران بود

فرماندار اراک گفت: امام خمینی(ره) تمام‌کننده نعمت بر ملت ایران بود که باید با پیروی از سیره امام، ادامه‌دهنده راه ایشان و پاسدار خون شهدا بود.

امام خمینی تمام‌کننده نعمت بر ملت ایران بود

مسلم پورقاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ملت ایران در پیمودن راه امام راحل ثابت قدم بوده و هرگز در ادامه این مسیر سست اراده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: آشنایی نسل جوان با ابعاد شخصیتی، خصوصیات رفتاری، شخصی و اجتماعی معمار کبیر انقلاب در مقابله با هجمه عظیم فرهنگی می‌تواند کارساز باشد که باید این مهم مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

فرماندار اراک اظهار داشت: امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت قرن حاضر و پرچم‌دار عدالت و حقیقت در قرن اخیر بود که ملت ایران را از ظلم و ستم نجات بخشید و راه رهایی ملت‌های مختلف از زیربار ظلم و ستم استکبار را به آنان آموخت.

پورقاسمیان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود که با عنایت خاص حضرت حق و به دست مبارک حماسه‌آفرین بزرگ قرن، خمینی کبیر اتفاق افتاد که هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از بزرگ‌ترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست امام راحل، در پانزده خرداد 1342 کاشته شد و در بیست و دوم بهمن 1357 به ثمر نشست تا عزت و شرافت و کرامت را برای بشریت به ارمغان آورد.

فرماندار اراک گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تأسی از فرهنگ ایثار، شهادت و گفتمان امام خمینی(ره) بوده است و امروز باید گفتمان امام به گفتمان غالب در جوامع اسلامی تبدیل شود.

پورقاسمیان، امام خمینی(ره) را عامل اصلی بیداری جهان اسلام دانست و افزود: امام راحل بدون تردید یکی از شخصیت‌های برجسته در تاریخ اسلام است که در دوران حیات ارزشمند خویش زمینه‌‌ساز تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیای اسلام و جوامع بشری شدند.

وی با اشاره به قیام 15 خرداد گفت: 15 خرداد روز پیوند امام با امت و امت با امام بود و نشان داد که مردم ایران اسلامی برای دفاع از حریم ولایت جان خود را فدا می‌کنند.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول