اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه مشترک امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان اعلام شد

طلوع نهضت امام خمینی، احیا دوباره عزت ملی بود

امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: طلوع نهضت امام خمینی (ره) عظمت دوباره اسلام و احیای عزت ملی بود.

طلوع نهضت امام خمینی، احیا دوباره عزت ملی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است: طلوع نهضت امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی، طلوع عظمت دوباره اسلام، احیای عزت ملی و نقطه آغاز حرکت مسلمانان در مسیر پیشرفتی خارج از قواعد مادی گرایانه غرب و شرق بود.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب کبیر اسلامی به رهبری امام (ره) و جهاد تمام عیار و سدشکنی آن مرد الهی، نور امید را در دل همه موحدان، آزادگان و مستضعفان جهان تاباند و فکر و دل آنان را به سمت و سوی تحقق وعده بزرگ الهی متمایل کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: بی‌تردید امام خمینی (ره) پدر بزرگوار بیداری اسلامی امروز در دوران معاصر است چرا که انگیزه‌های قیام ملت‌های بیدار شده منطقه که همانا چیزی جز بازگشت به عزت ملی و عدالت و آزادی در سایه کلمه توحید نیست، همه با الگوپذیری از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و معطوف شدن نگاه‌ها به نقش رهبری پدرانه امام راحل (ره) و اثر جاودانه قیام‌های مردمی نظیر قیام خونین 15 خرداد به وجود آمده‌اند. 

در این بیانیه آمده است: پیشرفت‌های روزافزون کشور عزیزمان در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مرهون و مدیون همین ابرمرد الهی است که مستضعفین جهان را از قعر ذلت به اوج عزت، و مستکبرین را از اوج اقتدار به حضیض ذلت رساند و این آیۀ قرآن را تفسیر کرد که: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» .

اینجانبان عباسعلی سلیمانی و حاتم ناروئی ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد نهضت انقلاب اسلامی و تسلیت و تعزیت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار این نظام مقدس و الهی، توفیق روزافزون همراه با عزت و سربلندی آحاد امت مسلمان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/75002/ت/ث3001        

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول