اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی وضعیت بیماری‌های غیر واگیر صورت گرفت

سفر رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت بیماری‌های غیر واگیر به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

سفر رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، کوروش اعتماد به همراه کارشناسان بهداشتی وزارت بهداشت به استان سیستان و بلوچستان در کمیته بررسی وضعیت بیماری‌های غیر واگیر استان اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات بیماری‌های واگیر نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به جایگاه علم ژنتیک و تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی افزود: پنج درصد تولدهای زنده مبتلا به ناهنجاری‌های ژنتیکی هستند و همچنین ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر نظیر سرطان سینه، دیابت و بیماری‌های قلبی در حال حاضر کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: با بهره‌گیری درست از علم ژنتیک در آینده نزدیک با کاهش بیماری‌های غیرواگیر روبه‌رو خواهیم بود.

اعتماد ضمن تقدیر از اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه اقدامات انجام گرفته کنترل بیماری‌های غیر واگیر بر نقش آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها تأکید کرد.

این مسئول با اشاره به ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت برای تمام ایرانیان گفت: در نظر داریم اطلاعات مربوط به تمام بیماری‌های تشخیص داده شده در پرونده سلامت ایرانیان وارد شود.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان از پراکندگی جمعیت استان به عنوان یکی از مشکلات عمده در زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نام برد.

حمید محمدی افزود: پراکندگی جمعیت ما در هر کیلومتر مربع در استان تعداد 11 نفر است و به ازای هر 16 هزار نفر در استان یک مرکز شهری و به ازای هر 11 هزار نفر یک مرکز روستایی وجود دارد.

گفتنی است، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر و تمام کارشناسان وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی استان بازدید کردند و در کمیته بررسی وضعیت بیماری‌های غیر واگیر استان به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول