اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی بوشهر مطرح کرد

شرایط بهداشتی ماهی تازه / شدت نظارت بر فرآورده‌های دامی

معاون فنی دامپزشکی استان بوشهر با تشریح شرایط بهداشتی ماهی تازه گفت: نظارت بهداشتی بر عرضه فرآوده‌های خام دامی همزمان با فصل گرما شدت می‌گیرد.

شرایط بهداشتی ماهی تازه / شدت نظارت بر فرآورده‌های دامی

محمدمهدی سیمرونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم در هنگام خرید محصولات تمام موارد بهداشتی تاریخ تولید و انقضا و همچنین دمای نگهداری محصولات را مد نظر قرار دهند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و شرایط بهداشتی عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی گفت: هم استانی‌های گرامی توجه داشته باشند که عرضه گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و مرغ گرم و قطعات آن به طور فله اکیدا ممنوع بوده و لازم است مرغ گرم و آلایش آن بصورت بسته بندی عرضه شود.

معاون فنی دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با شرایط بهداشتی ماهی تازه نیز گفت: بدن ماهی تازه دارای قوام است و همچنین در هنگام فشار انگشت روی بدن ماهی جای باقی نمانده و به سرعت به حال اولیه باز می‌شود در حالی که در ماهی فاسد جای انگشت روی بدن ماهی باقی می‌ماند و همچنین در ماهی فاسد رنگ آبشش از رنگ قرمز روشن و یا صورتی به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد، در ضمن باید توجه داشت که در هنگام عرضه، ماهی یخ پوشانی مناسب داشته باشد.

سیمرونی تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت(بروسلوز) باید فرآورده‌های لبنیاتی پاستوریزه مورد نیاز را از مراکز مجاز تهیه و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا توجه داشت.

معاون فنی دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با شرایط نگهداری فرآورده‌ها نیز افزود: محصولات تازه اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و ... باید در هنگام عرضه در دمای یخچالی بین (0 تا 4) درجه سانتیگراد نگهداری شوند و زمان نگهداری محصولات تازه در دمای ذکر شده حداکثر 72 ساعت است.

وی ادامه داد: محصولات بسته بندی منجمد نیز باید در فریزرهای (18-) درجه سانتیگراد نگهداری شوند و مدت نگهداری آنها بستگی به نوع بین 4 تا 12 ماه متغیر است.

سیمرونی در پایان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و حساسیت بیشتر کار، ناظرین بهداشتی دامپزشکی با شدت بیشتری مراکز عرضه را مورد بازرسی قرار می‌دهند و در همین راستا هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تماس‌های 1512 (مرکز پاسخگویی دامپزشکی) و یا شماره 2526684 و همچنین سامانه پیام کوتاه 30002849 اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان صورت گیرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول