اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد

برگزاری دوره بهداشت باروری در حوادث توسط هلال احمر 9 استان

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره آموزشی ظرفیت سازی کاروان‌های نیکوکاری و بهداشت باروری در حوادث توسط جمعیت هلال احمر 9 استان خبر داد.

برگزاری دوره بهداشت باروری در حوادث توسط هلال احمر 9 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد حسین جوادی در نشست خبری با خبرنگاران این استان‌ها را؛ اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، یزد، تهران، خراسان شمالی، سمنان و کردستان عنوان کرد.

وی گفت: صرفاً در دو استان تهران و خراسان شمالی زمینه برای حضور دختران و پسران در این دوره‌ها فراهم و در سایر استان‌ها صرفاً بانوان درگیر این دوره‌های آموزشی هستند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: افراد شرکت کننده در این دوره‌ها پس از کسب آموزش‌های لازم این مباحث را در روستاها ارائه تا از ظرفیت آموزشی بهداشت باروری در حوادث، تمام مناطق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این سازمان در برخی از طرح‌ها سرآمد است گفت: یکی از طرح‌های موفق سازمان اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بوده که سال گذشته به عنوان طرح برگزیده ملل متحد انتخاب شد.

به گفته جوادی در اجرای این طرح سالانه یک‌هزار و 200 کاروان نیکوکاری هلال احمر به مناطق محروم اعزام و اقدام به خدمات‌دهی به محرومان می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به عضویت دو میلیون نفر در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: هم اکنون800 کانون دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند که در این کانون‌ها 400هزار نفر عضویت دارند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به وجود سه هزار دانشگاه در کشور، گسترش کانون‌های دانشجویی این سازمان را در سایر دانشگاه‌ها از برنامه‌های محوری امسال اعلام کرد.

وی گفت: در این راستا توافقنامه‌هایی نیز با وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم به امضا رسیده است.

جوادی شمار کانون‌های این سازمان در حوزه‌های علمیه را 300 مورد برشمرد و گفت: افزون بر این در سایر مراکز مثل محلات،مدارس، مهدهای کودک هم این کانون‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه  تعداد اردوگاه‌های هلال احمر در سال‌های اخیر رشد داشته است تصریح کرد: هم اکنون 11اردوگاه زیر نظر هلال احمر در سطح کشور فعال است که در سال گذشته یک‌میلیون و 800 هزار عضو سازمان از این اردوگاه‌ها استفاده کردند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: این در حالی است که در گذشته صرفاً یک اردوگاه زیر نظر هلال احمر در شمال کشور فعالیت می‌کرد.

جوادی گفت: امسال از ظرفیت اردوگاه‌های هلال احمر به ویژه ایام تابستان و اوقاف فراغت استفاده بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول