اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

تنها راه آبادانی بشاگرد تجمیع روستاهاست

استاندار هرمزگان با بیان اینکه 90 روستای بشاگرد در زلزله اخیر آسیب و هفت روستا به صورت کامل تخریب شد است، گفت: تنها راه آبادی بیش از پیش بشاگرد تجمیع روستاهای این منطقه است.

تنها راه آبادانی بشاگرد تجمیع روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، ابراهیم عزیزی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان بشاگرد که با حضور رئیس مجلس شواری اسلامی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر روسای دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری بشاگرد برگزار شد، اظهار داشت: چهار هزار و 500 دستگاه چادر میان مردم مناطق زلزله‌زده توزیع شد اما به علت پراکندگی شهرستان بشاگرد، کار خدمات‌رسانی به سختی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این زلزله 90 روستای بشاگرد آسیب دید و هفت روستا به صورت کامل تخریب شد، افزود: تنها راه آبادی بیش از پیش بشاگرد تجمیع روستاهای این منطقه است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر فرصتی است که مردم را از پراکندگی بیرون بیاوریم تا بتوانیم به این منطقه بیشتر خدمت‌رسانی کنیم.

عزیزی همچنین بیان داشت: یکی از مشکلاتی که برای امدادرسانی در این مناطق وجود دارد، این است که 90 درصد روستاهای بشاگرد فاقد آسفالت هستند.

وی با اشاره به اینکه کار اسکان اولیه انجام شده و کار اسکان دائم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، گفت: اراضی مورد نظر در حال تسطیح بوده و با توجه به خواسته مردم زلزله‌زده بشاگرد، مکان‌های دیگری توسط بنیاد مسکن جانمایی شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این مکان‌ها چهار نقطه در شهرستان بشاگرد هستند و کار تجمیع مردم صورت خواهد گرفت، ادامه داد: این چهار مکان شامل مرکز گافر و پارامون (منطقه درنگ مدو)، شهر سردشت، زمین صحرا در شمال شهرستان بشاگرد و یک نقطه دیگر نیز شهر گوهران است.

وی با اشاره به حمایت‌های کامل دولت به مردم بشاگرد، اضافه کرد: 665 میلیارد ریال توسط دولت و از طریق بانک مسکن با کارمزد چهار درصد و با امکان ضمانت زنجیره‌ای برای ساخت سه هزار واحد مسکونی مصوب شده است.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به اعطای وام 20 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی و 10 میلیون تومانی برای واحدهای تجاری برای بازسازی منطقه، گفت: دولت به هر خانوار آسیب دیده نیز وام بلاعوضی اعطا می‌کند، ضمن اینکه علاوه بر آن برای ساخت و تجهیز مدارس نیز 30 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول