اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان خبر داد

انصراف 155 نفر از کاندیداتوری شوراها در هرمزگان

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه تاکنون 155 نفر از کاندیداهای شوراها در این استان انصراف خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده‌اند، گفت: 90 درصد از کل کاندیداها در استان مربوط به شوراهای روستایی هستند.

انصراف 155 نفر از کاندیداتوری شوراها در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، گل‌محمد بامری با اعلام  اینکه تعداد تایید صلاحیت شدگان در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا  8 هزار 262 نفر بوده است اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای روستایی در هرمزگان از این تعداد 90 درصد روستایی و 10 درصد شهری هستند.

وی با بیان اینکه آمار تفکیکی تایید صلاحیت شدگان بر اساس جنسیت مشخص شده است ابراز داشت: از تعداد 8 هزار و 262 نفری که در استان تایید صلاحیت شده‌اند 7 هزار و 835 نفر مرد و 427 نفر زن است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان به پیرترین و جوانترین کاندیدای استان اشاره کرد و افزود: پیرترین کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا 80 سال و جوانترین کاندیدا 25 سال سن دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون 155 نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان انصراف خود را اعلام کردند.

بامری در ادامه با بیان اینکه این آمار قطعی نیست و تا پایان مهلت قانونی شورای نگهبان امکان تغییر وجود دارد بیان داشت: رسیدگی و بررسی نهایی هیئت نظارت استان به شکایات داوطلبانی که توسط هیئت اجرایی یا هیئت نظارت شهرستان رد صلاحیت شده‌اند از دوم خرداد آغاز و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد.

وی در پایان گفت: اعلام نظر قطعی و نهایی هیئت نظارت استان در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداری‌های مربوطه از طریق ستاد انتخابات استان در تاریخ 12 خرداد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/88001/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول