اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

تدوین طرح پهنه‌بندی زلزله 5 شهر هرمزگان در مراحل نهایی

قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از طی شدن مراحل نهایی طرح پهنه‌بندی زلزله در پنج شهر استان و پیگیری اخذ اعتبارات مربوطه خبر داد.

تدوین طرح پهنه‌بندی زلزله 5 شهر هرمزگان در مراحل نهایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید دستوان صبح امروز در نخستین نشست کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله از طی شدن مراحل نهایی طرح پهنه بندی زلزله پنج شهر استان (شامل حاجی آباد، قشم، بستک، خمیر و فین)، پیگیری اخذ اعتبارات مربوطه، نصب ایستگاه‌های شتابنگار خبر داد و گفت: پروژه شتابنگاشت باند پهن جاسک به دلیل نیمه تمام بودن، نیازمند تامین اعتبار است.

وی همچنین پیرامون لزوم برنامه‌ریزی جدی و تسریع فعالیت‌ها، جمع‌آوری اقدامات و تجربیات سایر دستگاه‌های عضو این کارگروه برای پیشگیری از دوباره کاری و استفاده از آنها در پیشبرد اهداف مدنظر، تاکید کرد.

دستوان دیدگاه خود را نسبت به وقوع زلزله‌های اخیر بشاگرد و بوشهر از زوایای مختلف تشریح کرد و بیان داشت: ضروری است مطالعات خاص انجام شده در منطقه بشاگرد برای امکان سنجی بازسازی منازل مسکونی تخریب شده و آسیب دیده در کوتاه‌ترین زمان، جمع آوری و تدابیر لازم نیز اندیشیده شود.

رئیس کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی هرمزگان بر لزوم جدی گرفتن آموزش همگانی در هفته بلایای طبیعی در استان تاکید کرد.

"محمد ایران نژاد" رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه وشهرسازی استان و دبیر کارگروه در خصوص تاریخچه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و آیین نامه اجرایی آن در سالهای 87 و 88 و همچنین تشکیل 14 کارگروه زیر مجموعه این سازمان، ضمن مرور بندهای شرح وظایف کارگروه مخاطرات زلزله، توضیحاتی را ارایه کرد.

وی با اشاره به واقع شدن هرمزگان در کمربند زلزله‌خیز جنوب ایران بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کارگروه تاکید کرد و افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم‌سازی بناها و آموزش همگانی مردم برای آمادگی مواجهه با زلزله می‌توان خسارات جانی و مالی زمین لرزه‌های احتمالی در آینده را به حداقل رساند. 

انتهای پیام/88007/ب0/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول