اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیداهای شوراها باید عقبه مردمی داشته باشند

استاندار هرمزگان: تمام امکانات را برای خلق حماسه سیاسی به عرصه می‌آوریم

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این استان تمامی امکانات برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات به عرصه آورده می‌شود، گفت: مردم باید در انتخاب کاندیداهای اصلح دقت داشته باشند.

استاندار هرمزگان: تمام امکانات را برای خلق حماسه سیاسی به عرصه می‌آوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در نشست شورای اداری استان با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام (ره) ضمن تسلیت این ایام بر ضرورت پشتیبانی از برنامه‌های مورد نظر تاکید کرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بدون شک حضرت امام (ره) نماد و عینیت تمام خوبی‌هایی بود که بشریت سال‌ها به دنبال آن بود و ما بر این اعتقاد هستیم که هر آنچه نماد خوبی و زیبایی است در وجود مبارک حضرت امام (ره) جاری بود.

وی افزود: ظهور و بروز حضرت امام (ره) به یقین به عنوان نمادی از خوبی یک ظرفیت بی‌نظیر بود که افق‌های فراوانی در مقابل دیدگان جهان اسلام گشود.

عزیزی ابراز داشت: حرکت و نهضت امام در واقع حرکت به سمت احیای کرامات انسانی و آزادی خواهی بود که توانست در عصر یاس ناامیدی، نشاط، امید و بالندگی را به بشر هدیه کند.

وی با بیان اینکه محصول حیات طیبه حضرت امام (ره) را باید عزت اسلام و ذلت کفار دانست، تصریح کرد: همواره باید مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به گونه‌ای برگزار شود که در شان و جایگاه این پیشوای بزرگ امت اسلام باشد.

نامزدهای انتخاباتی باید در تبلیغات خود با رعایت اخلاقمداری از سیاه نمایی خودداری کنند.

رئیس شورای اداری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات 24 خرداد گفت: انتخابات پیش رو قطعا برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی خواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه عزت و بالندگی نظام اسلامی سرچشمه نظر و رای مردم است، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است که اصل تکیه‌اش بر دل‌های مردم است و ما امروز بر اساس همین مردمی بودن شاهد عزت و آبروی ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، تمام جایگاه و اعتبار خود را از حمایت مردمی به دست آورده است، اظهار کرد: در حالی که دنیای غرب در مانده از برگزاری یک انتخابات مردمی است مردم ایران اسلامی همه ساله با حضور در انتخابات مختلف شگفتی ساز شده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو ظرفیت بزرگی برای بهره‌گیری از تحول بزرگ سیاسی و اجتماعی است، خاطر نشان کرد: مردم ایران همیشه نقش آفرین و حماسه ساز بوده‌اند و در طول 34 سال گذشته نیز همواره تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به ویژگی‌های انتخابات 24 خردادماه نسبت به انتخابات‌ گذشته عنوان کرد: برگزاری دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری به صورت همزمان یکی از ویژگی‌های انتخابات پیش رو است که این امر نیازمند توجه ویژه است.

عزیزی به «نقش آفرینی مردم و میزان تاثیرگذاری آنها در تحولات جهانی و منطقه‌ای» اشاره کرد و اذعان داشت: حقیقتا ایران اسلامی در تمام مقاطع با حضور حداکثری، آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات در مسیر تحولات منطقه‌ای نقش آفرین بوده که این مهم در انتخابات 24 خرداد ما نیز محقق خواهد شد.

وی در ادامه قانونمندی، امانتداری، عدالت محوری و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط مجریان، برگزار کنندگان انتخابات و ناظران را امری مهم و از ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه دانست و ادامه داد: انتخابات مظهر اراده مردم است اما در این راستا نباید برای جلب، اخذ و کسب آرای بیشتر لطمه‌ای به نظام اسلامی و دستاوردهای آن وارد شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر حفاظت و پاسداری از دستاوردهای نظام به عنوان یک تکلیف، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در تبلیغات خود ضمن رعایت اخلاق مداری از سیاه نمایی و ایجاد یأس و اختلاف در سطح جامعه خودداری کنند.

عزیزی خاطر نشان کرد: کاندیداها باید با نیت خالص و اخلاق‌مداری همگام با مردم زمینه ساز یک حماسه جاودان شوند.

وی بیان کرد: اگر چه اصل وظیفه ما دعوت از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و اجرای بی‌عیب و نقص انتخابات است اما طبیعتا تمام کسانی که دل در گروی انقلاب و نظام اسلامی دارند باید با بیان ویژگی‌های یک فرد اصلح مردم را در انتخاب یک فرد کارآمد یاری دهند.

عزیزی، «بیان ویژگی‌های یک فرد اصلح را متفاوت با صحبت له یا علیه اشخاص دانست» و متذکر شد: جامعه و رای دهندگان باید با بصیرت و آگاهی خود و با بررسی شرایط افراد کاندیدا اصلح‌ترین را برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر و واگذاری امور سرنوشت کشور انتخاب کنند.

وی گفت: کسانی که می‌خواهند در عرصه انتخابات به عنوان نامزد انتخاباتی فعالیت کنند باید به قدرت و عزت اسلامی ایران تکیه کنند نه به آن خدشه وارد کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: مردم نیز باید فردی را انتخاب کنند که اهل تلاش برای عزت ایران اسلامی باشد و با ایستادگی قدرتمندانه و عزتمندانه جلوی معاندان ایران اسلامی قرار گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: انتخاب مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید افراد و فردی باشد که مرد میدان خدمت و کار باشد و عقبه آنها نیز عقبه مردمی به ویژه مستضعفان باشد.

وی در عین حال یادآور شد: مردم با بصیرت و آگاهی فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و در این راستا کسی حق ندارد در رای و نظر آنها تصرف داشته باشد زیرا ما زیر پرچمی زندگی می‌کنیم که آزادی به تمام معنا حاکم است.

عزیزی یکبار دیگر متذکر شد: همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا مسیر حضور گسترده مردم در انتخابات را مهیا کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: ما برای برگزاری انتخابات باشکوه پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و تمام امکانات را به عرصه می‌آوریم اما در این راستا عمران، آبادانی و کار تلاش در مسیر خدمت رسانی باید همچنان ادامه یابد و هیچ مدیری حق کوتاهی در این امر را ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ملت ایران همچون گذشته با بهره‌گیری از فرمایشات رهبری و حضور پرشمار و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه‌ای بزرگ را خلق خواهد کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در این استان اظهار کرد: افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان به طور قطع ظرفیت و فرصت مناسبی برای هرمزگان است که از مراجعه افراد به تهران و صرف هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/88007/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول