اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه خبر داد

وجود 2 منطقه شکار ممنوع در شهرستان بشرویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه گفت: دو منطقه شکار ممنوع عشق‌آباد و علی‌حیدر در سطح این شهرستان وجود دارد.

وجود 2 منطقه شکار ممنوع در شهرستان بشرویه

علی یزدان‌دوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: در شهرستان بشرویه مناطق چهارگانه که شامل آثار طبیعی و ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و مناطق حفاظت شده است، وجود ندارد اما قسمتی از منطقه حفاظت شده مظفری و قسمتی از منطقه پناهگاه حیات وحش رباط شور در این شهرستان قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: دو منطقه شکار ممنوع عشق‌آباد و علی‌حیدر در سطح این شهرستان وجود دارد که از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه شکار ممنوع عشق‌آباد در شمال و منطقه علی حیدر نیز در شمال غربی شهرستان قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه تصریح کرد: منطقه شکار ممنوع عشق‌آباد 22 هزار و 255 هکتار و منطقه شکار ممنوع علی حیدر 35 هزار هکتار وسعت دارد.

یزدان‌دوست با بیان اینکه اطلاع‌ دقیقی در مورد تعداد گونه‌های جانوری و گیاهی وجود ندارد، گفت: مناطق شکار ممنوع دارای مناطق کوهستانی، تپه‌های ماهوری و دشت است که پوشش گیاهی این مناطق شامل گونه‌های متنوع بوته‌ای، علفی، درختی و درختچه‌ای شامل بادام، بنه، بادامک، انجیر، درمنه، زیره، آویشن، آنغوزه، کلپوره، کاکتی، گز، خارشتر و قیچ و تاغ است.

وی افزود: انواع پستانداران شامل قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، گربه وحشی، گرگ، انواع پرندگان شامل چکاوک، کبک، تیهو، زاغی، هوبره، حواصیل خاکستری، خوتکا، عقاب، جغد، سینه سرخ و انواع خزندگان شامل مارمولک، لاک پشت، مار جعفری، افعی و تیرمار حیات وحش این مناطق را تشکیل می‌دهند.

وجود یک پاسگاه محیط بانی در شهرستان بشرویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه از وجود یک پاسگاه محیط بانی در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: چهار نفر محیط‌بان در سطح شهرستان بشرویه فعالیت می‌کنند.

یزدان‌دوست متذکر شد: سال گذشته دو شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز آهو و کل وحشی کرده بودند دستگیر و پرونده مربوطه تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول