اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس صورت گرفت

کشف و ضبط چند حیوان وحشی شکار شده در شیراز

لاشه 3 کل، پازن و میش وحشی، 9 خرگوش و 3 هوبره زنده‌گیری شده توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط چند حیوان وحشی شکار شده در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در 15 روز گذشته لاشه سه کل، پازن و میش وحشی، 9 خرگوش، سه هوبره زنده‌گیری شده و 52 پرنده وحشی، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  فارس در این زمینه اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان این اداره کل در 15 روز گذشته 39 متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد‌ند که از این متخلفان دو کل و پازن وحشی، یک میش وحشی، 9 خرگوش، سه هوبره زنده‌گیری شده، لاشه 52 پرنده وحشی کبک، تیهو و قمری در عملیاتی که در شهرستان‌های لامرد، اقلید، نورآباد، فیروزآباد، آباده، بوانات، فسا، داراب، مرودشت، لار، سروستان و بختگان گشت سیار اداره کل صورت گرفت، کشف و ضبط شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: از این متخلفان 17 اسلحه ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی و هفت اسلحه غیرمجاز و همچنین 575 پرنده زنده‌گیری شده شامل مرغ مینا، سهره، طرقه، کبک و بلدرچین و سه بهله جوجه عقاب نیز کشف و ضبط شد.

همچنین فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر از کشف 8 هزار و 850 متر تور ماهی‌گیری و 120 ماهی صید شده داد.

کامران اسلاملو با اشاره به هفته تنوع زیستی گفت: ماهیان رودخانه‌ای نقش مهمی در اکوسیستم‌های آبی به لحاظ حفظ تنوع زیستی رودخانه‌ها دارند و استفاده از روش‌های غیرمجاز همچنین صید در فصول غیرمجاز سبب بروز اختلال اکولوژیکی در رودخانه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: این اداره کل از 15 خردادماه جاری، اقدام به صدور پروانه صید ماهی در آب‌های رودخانه‌ای و پشت سد این استان می‌کند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره کل و ادارات محیط زیست شهرستان‌ها مجوز مربوطه را کسب کنند.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول