اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

همایش آموزشی مدیریت ریزگردها در گچساران برگزار شد

همایش آموزشی مدیریت ریزگردها در گچساران با حضور معاون اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.

همایش آموزشی مدیریت ریزگردها در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همایش آموزشی مدیریت ریزگردها امروز و با حضور معاون اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و کارکنان ادارات گچساران برگزار شد.

بر پایه این گزارش کارشناسانی از حفاظت محیط زیست استان به ایراد سخنرانی و ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با ریزگردها پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران در این همایش با بیان این‌که ریزگردها بر اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی(انسانی) به وجود آمده است، اظهار کرد: آتش‌سوزی، بادها، گردافشانی گیاهان و خشکسالی از جمله عوامل طبیعی تولید و انتشار ریزگردها به شمار می‌رود.

عبدال دیانتی‌نسب با اشاره به عوامل انسانی تولید ریزگردها افزود: احداث سدها، خشک شدن تالاب‌ها، ایجاد بزرگراه‌ها قطع درخت‌های جنگلی و چرای بیش‌ از اندازه دام در مراتع از ازجمله عوامل مهم انسانی تولید و انتشار ریزگردها به شمار می‌رود.

وی وقوع جنگ‌های منطقه‌ای در خاورمیانه از جمله وقوع جنگ هشت‌ساله عراق علیه ایران و جنگ آمریکا و عراق را از دیگر عوامل مهم تولید ریزگردها در منطقه عنوان کرد و گفت: بمباران مناطق مختلف در نتیجه از بین رفتن منابع طبیعی و ایجاد خشکسالی بر اثر وقوع جنگ، کمرنگ شدن روابط دیپلماتیک ایران و دیگر کشورها بعد از جنگ تحمیلی و کاهش چشمگیر مالچ‌پاشی توسط کشورهای حماسه ایران از دیگر عوامل اصلی تولید ریزگردها در منطقه به شمار می‌رود.

دیانتی‌‌نسب خشک شدن برخی تالاب‌ها بر اثر عوامل طبیعی را نیز در تولید ریزگردها مؤثر دانست و عنوان کرد: خشک شدن تلاب‌ها از جمله تالاب هامون، بختگان و دیگر تالابها دست به دست هم داده و تا پدیده ریزگردها ایجاد شود.

به گزارش فارس در این همایش و کارگاه آموزشی از تمامی ادارات و نهادهای گچساران دعوت به عمل آمده بود که حضور و استقبال کمرنگ ادارات از این همایش تأمل‌برانگیز بود.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول