اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد

نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های مشهد برگزار شد

نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در سطح دانشگاه‌های مشهد امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری؛ با برگزاری نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در سطح دانشگاه‌های مشهد، قدرت استدلال و منطق در پاسخگویی به سئوالات را سنجیدند.

این مسابقات با حضور 16 گروه از دانشگاه‌های فردوسی، پیام‌نور، آزاد، بینالود و دانشگاه امام رضا(ع) مشهد در حال برگزاری است.

فراخوان برگزاری مسابقه مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های مشهد هشتم اردیبهشت‌ماه اعلام شد و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد فرصت داشتند تا 18 اردیبهشت‌ماه در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

پیش از برگزاری نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی، کلاس توجیهی اصول روانشناسی و اصول منطقی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

موضوعات «حجاب اجباری متضمن سلامت اخلاقی جامعه است»، «برقراری روابط دوجانبه با آمریکا موجب شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ایران می‌شود»، «ادبیات سیاسی دولت دهم وجهه بین‌المللی ایرانیان را خدشه‌دار کرده است»، «شبکه بی‌بی‌سی فارسی بر ضد منافع ایرانیان فعالیت می‌کند»، «روابط عاشقانه متعدد پیش از ازدواج به انتخاب همسر مناسب در آینده لطمه می‌زند»، «کنترل پوشش و روابط عاطفی بین دانشجویان مصداق تعرض به حریم شخصی آنهاست»، «تشکیل کلوپ‌های زیرزمینی موسیقی به فرهنگ عمومی جامعه لطمه می‌زند»، «تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها به نفع فضای علمی دانشگاه‌هاست»؛ موضوعات مقدماتی این مناظره دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

از بین هشت گروه شرکت‌کننده در دور نخست مسابقات که توانستند بر رقبای خود پیروز شوند، باید صبح یکشنبه در دانشگاه فردوسی در چهار گروه به رقابت با برترین‌های گروه‌های مقابل بپردازند.

موضوعات «اتونازی در هیچ شرایطی به لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست»، «نظارت استصوابی نافی حق حاکمیت مردم بر مردم است»، «نظریه تکامل داروین در تضاد با آموزه‌های اسلام است»، و «موضوع جدایی دین از سیاست موجب حفظ جایگاه مذهب در میان مردم می‌شود»، از موضوعات دور یک چهارم نهایی این مسابقات است.

«مجازات سنگسار آمار خیانت را کاهش می‌دهد» و «حمله آمریکا به کشورهایی نظیر عراق؛ افغانستان به اشاعه دموکراسی کمک کرده است» موضوعات دور نیمه نهایی این مناظره دانشجویی را تشکیل می‌دهد که عصر امروز (یکشنبه) در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

فینال مناظره دانشجویی نیز دوشنبه در دانشکده ادبیات با موضوع «فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده ضعف حاکمیت در مدیریت بحران‌های داخلی است» برگزار می‌شود که مبلغ 600 هزار تومان به گروه برتر اعطا می‌شود.

انتهای پیام/70005/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول