اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌‌مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ کرمان عنوان کرد

برگزاری 2500 فعالیت ورزشی در جامعه کارگری‌ کرمان

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بیش از دو هزار و 500 ‌فعالیت ورزشی طی سال گذشته بین جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

برگزاری 2500 فعالیت ورزشی در جامعه کارگری‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری‌ لیگ فوتسال کارگران استان کرمان‌ مهم‌ترین هدف برگزاری این لیگ را تشویق و ترغیب کارگران به ورزش و ایجاد روحیه نشاط در بین کارگران اعلام کرد و گفت: ورزش و بدن سالم نقش مهمی را در افزایش بهره‌وری ایفا می‌کند و ‌اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در بخش ورزش کارگران، ترویج فعالیت‌های ورزشی منظم و قانونمند و اشاعه خصلت‌های جوانمردی و فرهنگ اسلامی در میان جامعه کارگری را دنبال می‌کند‌.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ادامه داد: کارگران ستون‌های پیشرفت یک کشور هستند و این قشر زحمتکش محدود به کارگران واحدهای تولیدی نمی‌شوند بلکه تمام افرادی که به صورت‌های مختلف موجبات پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم می‌کنند، کارگر هستند.

رحمانی با تأکید بر تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد: کارگران‌، کارفرمایان و تعاون‌گران استان مانند دیگر مردم ولایتمدار ایران اسلامی‌، سال‌جاری با حضوری پرشور در انتخابات، حماسه سیاسی را رقم می‌زنند و بار دیگر دشمنان نظام اسلامی را از رسیدن به اهداف شومشان ناامید می‌کنند.

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همکاری همه اقشار مردم را در تحقق حماسه اقتصادی لازم دانست و تصریح کرد: مسئولان دولتی با حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان‌، کارفرمایان با مدیریت مناسب‌، کارگران با تولید کالاهای با کیفیت و مردم نیز با مصرف تولیدات داخل کشور می‌توانند در تحقق حماسه اقتصادی سهیم باشند‌.

‌رحمانی خاطر نشان کرد: اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان توانسته است در اجرای ماده 154 قانون کار و تقویت جایگاه ورزش در واحدهای کارگری و ایجاد روحیه همکاری و مشارکت کارفرمایان در فراهم ساختن امکانات ورزشی در جوار کارخانجات‌، مسیر حرکت این حوزه را در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده کوتاه‌تر و امکانپذیر کند.

وی گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت‌ و زرند دارای سالن‌های چندمنظوره ورزشی ویژه کارگران هستند و برای کارگران شهرستان‌های شهربابک، کهنوج، بم و بافت نیز سالن‌های ورزشی در دست ساخت است.

رحمانی به برگزاری بیش از 2 هزار و 500 فعالیت ورزشی طی سال گذشته بین جامعه کار و کارگری استان کرمان اشاره کرد و افزود‌: مجموعه 50 هکتاری تفریحی و رفاهی کارگران جنوب شرق کشور واقع در دهستان سیرچ نیز با 10 سوئیت مجهز آماده پذیرایی از کارگران متقاضی است‌.

حجت‌الاسلام مهری رئیس حراست منطقه جنوب شرق‌، مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) در این جلسه با اعلام آمادگی این مؤسسه از فعالیت‌های ورزشی همه اقشار جامعه عنوان کرد: چنانچه کارفرمایان به ورزش کارگران خود اهمیت دهند بهره‌وری و در نهایت پیشرفت صنعت و خدمت آن‌ها و به تبع آن پیشرفت استان و کشور حاصل می‌شود‌.

رئیس مجموعه ورزشی کارگران استان کرمان نیز با تأکید بر توسعه و ترویج ورزش در بین جامعه کار و کارگری گفت‌: با ترویج ورزش‌، ارزش‌های فرهنگی در محیط‌‌های کارگری ارتقا‌ یافته و آمادگی‌های ذهنی و جسمانی لازم در تحرک و چالاکی نیروی کار برای جلوگیری از بروز هر‌گونه حوادث احتمالی حین انجام کار ‌فراهم می‌شود‌.

مسعود حسین‌نخعی از برگزاری نخستین لیگ فوتسال کارگران استان کرمان با نام جام ثامن‌الحجج (ع) از هفته آینده خبر داد و افزو‌د: فقط کارگرانی که بیمه هستند می‌توانند در قالب تیم‌های کارگری در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های متقاضی از تمام شهرستان‌های استان در این لیگ نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: از مرکز استان نیز ‌چهار تیم در این مسابقات شرکت می‌کند‌.

حسین‌نخعی عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری منظم مسابقات فوتسال‌، این لیگ همزمان با میلاد با سعادت‌ امام رضا (‌ع‌) به پایان برسد و قهرمان آن به عنوان نماینده استان در مسابقات فوتسال کارگران کشور حضور یابد‌.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول