اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم خبر داد

افزایش 20 درصدی شعب اخذ رأی در قم / تجمع انتخاباتی ورزشگاه حیدریان خلاف قانون بود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم گفت: در سال جاری شاهد رشد 20 درصدی شعب نسبت به دوره قبل در استان قم هستیم.

افزایش 20 درصدی شعب اخذ رأی در قم / تجمع انتخاباتی ورزشگاه حیدریان خلاف قانون بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرت‌الله لطفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن همه مقدمات برای خلق حماسه‌ای بزرگ در 24 خرداد ماه امسال اظهار کرد: در استان قم هم از ماه‌ها قبل در دو بخش اجرا و نظارت به عنوان امانت‌داری رای مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بسترهای مناسب به وجود آمده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هیچ یک از این دو انتخابات نباید از یکدیگر تأثیر بپذیرند بنابراین هیئت‌های اجرایی در استان‌ها از جمله در قم کار خود را با دقت دنبال می‌کنند و شعبات اخذ رای مشخص شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با بیان اینکه بر اساس تصمیمات هیئت مرکزی تعیین محل و امکانات و نیز چینش نیروها در شعبات بر عهده هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد رشد 20 درصدی شعب نسبت به دوره قبل در استان قم هستیم.

وی ادامه داد: در هر دو حوزه اجرا و نظارت جلساتی در استانداری و فرمانداری برگزار شده است؛ قرار بر این است کار در محیطی با حداکثر مودت و محبت و در عین حال با رعایت مرّ قانون پیش برود.

لطفی با تاکید بر قانون‌مداری همه بخش‌ها در انتخابات عنوان داشت: معتمدان باید حتماً شرایط مشخص شده در قانون را داشته باشند و امسال هم چون احراز صلاحیت برخی از آنها صورت نگرفت برای معتمد بودن هم تایید نشدند؛ تبلیغات انتخاباتی هم باید با رعایت کامل قانون صورت گیرد و نمی‌توان به بهانه ایجاد شور انتخاباتی قانون را زیر پا گذاشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با بیان اینکه برخی تبلیغات صورت گرفته در روزهای اخیر در قم خلاف قانون بوده‌اند گفت: تذکر کتبی در این زمینه داده شده‌اند.

وی ادامه داد: در مورد شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت استانی این شورا مسئولیتی بر عهده ندارند؛ در مورد تبلیغات ریاست جمهوری تخلفاتی بوده که می‌توان به آنچه هفته گذشته در ورزشگاه شهید حیدریان انجام شد اشاره کرد؛ این کار خلاف بیّن قانونی بود به همین دلیل تذکر به فرمانداری دادیم و گزارش به مقام قضایی ارسال شده است.

لطفی با اشاره به ماده 68 قانون انتخابات گفت: بر این اساس استفاده از امکانات و اماکن دولتی و عمومی یا در اختیار گذاشتن وسایل ادارات دولتی جرم بوده و مرتکبان هم مجرم شناخته می‌شوند؛ امسال قوه قضائیه ستاد پیشگیری را تشکیل داده و ما هم در صدد هستیم که اجازه بروز تخلف را ندهیم.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول