اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی در قزوین

استاندار قزوین گفت: در سال گذشته بالغ بر 700 تا 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در حوزه توسعه و اقتصاد از سوی بخش خصوصی استان قزوین صورت گرفت.

سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، احمد عجم در جمع مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بویین زهرا، اظهار داشت: این موضوع نشانگر وجود یک بستر مناسب و روان برای سرمایه‌گذاری است و مدیران و مسئولان لازم است تا تولید و اشتغال را دغدغه اصلی خود بدانند.

عجم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان قزوین را برای پیشبرد اهداف مورد نظر حائز اهمیت دانست و بر ضرورت توجه به آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان، کاری جز عمل به تکلیف ندارند و سیاست دولت نیز در همین راستا قرار گرفته است، ادامه داد: رساندن خدمات بی‌منت به دورترین نقاط شهرها و روستاها، توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و توزیع اعتبارات در قالب مناسب بر اساس شاخص‌های تعریف شده، امری قابل قبول است و مدیران استان قزوین نیز در راستای افزایش دقت و نظارت تلاش می‌کنند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت به کارگیری بیشتر ظرفیت مسئولان، عنوان کرد: به‌کارگیری مدیران کارآمد، پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب امری ضروری به شمار می‌رود و باور تمام افراد بر این است که تلاش این طیف از مسئولان، افراد و گروه‌ها به عنوان محور اصلی توسعه به پیروزی می‌انجامد و در همین راستا تربیت نیروی انسانی متعهد، موفقیت و شکوفایی را به همراه خود می‌آورد.

استاندار قزوین ادامه داد: یکی از عوامل جدی توسعه و پیشرفت در کنار عوامل متعدد که باید به آن توجه کرد، باور عملی به انسجام، وحدت و همدلی در کار‌هاست.

عجم تصریح کرد: به طور قطع اگر ملت با همراهی، همفکری و همدلی حول محور صیانت از آرمان‌های امام، انقلاب اسلامی، شهدا و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گرد هم بیایند، گامی در راستای اجرای سیاست‌های دولت و دولت‌هایی برداشته می‌شود که در مصادر امور قرار می‌گیرند.

وی در خصوص رشد و توسعه مناطق مختلف استان قزوین در طول سال‌های اخیر بیان کرد: شهرستان بویین زهرا همانند دیگر شهرستان‌های استان قزوین تلاش و توجهی را که باید برای پیشرفت آن صورت می‌گرفته، تاکنون به خود دیده است.

این مسئول اذعان کرد: در این شهرستان تلاش شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده صورت گیرد و شهرستان بویین زهرا امروز رشد چشمگیری کرده است.

عجم با اشاره به جهش چشم‌گیر آمار‌های مقایسه‌ای از ابتدای عمر دولت نهم نسبت به گذشته عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود مجموعه‌ای از کارکرد‌های دولت‌های نهم و دهم پس از چاپ از سوی فرمانداری بویین زهرا، با کمک روابط عمومی استانداری قزوین در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه، نهادهای مختلف، نیروهای مسلح و امنیتی همه و همه با اقتدار در جمهوری اسلامی به ارائه خدمت پرداخته و انجام تمام این فعالیت‌ها نیز به اجرای احکام الهی در جامعه منتهی شده است.

استاندار قزوین یادآور شد: بخش عمده‌ای از سفارش‌های دولت، توجه به امر محرومیت، فقرزدایی و تأمین رفاه و آسایش مردم در سایه عدالت است.

وی با اشاره به اینکه ایران دو سال از دهه‌ای را که از سوی مقام معظم رهبری به نام دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده پشت سر گذاشته است، یادآور شد: تمام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی تاکنون در سایه انسجام و وحدت محقق شده است و البته جامعه‌ای که در آن اختلاف وجود داشته باشد، قطعاً شیطان وعده تفرقه در آن سر می‌دهد.

استاندار قزوین افزود: تردیدی نیست که وحدت موجب پیشرفت، توسعه، افزایش کارآمدی، هم‌پوشانی و هم‌افزایی می‌شود و در تمام عرصه‌ها موفقیت را به همراه می‌آورد.

عجم ادامه داد: به طور نمونه اگر یک کانون اجتماعی کوچک مانند روستایی کم‌جمعیت یا خانواده در یک طایفه و یا یک جامعه هم‌گرایی خویش را بیشتر کنند، قطعاً این هم‌گرایی موجب انسجام و وحدت می‌شود و اثر معجزه‌آسایی به همراه دارد.

وی عنوان کرد: وحدت تنها با زبان، حرف و شعار محقق نمی‌شود گرچه این هم لازم است که نکات حائز تأکید بر امر وحدت به طور مداوم مطرح شود.

استاندار قزوین افزود: مردم نیز اگر وحدت مسئولان را مشاهده کنند، قطعاً انگیزه آنان برای حفظ انسجام و وحدت ملی تقویت می‌شود و کسب توفیق در سایه انسجام، وحدت، مدیریت صحیح و اسلامی امکان‌پذیر است.

عجم با بیان اینکه امروز بیشتر ما نیازمند دریافت آموزه‌ها و معیار‌های متعالی هستیم، تأکید کرد: اگر روحیه وحدت در جامعه مبنا قرار گیرد، به تبع این روحیه، امنیت عمومی مردم و جامعه راحت‌تر تأمین و دغدغه مسئولان نیز در آن زمان صرفأ به تأمین نیازهای اساسی معطوف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت افزایش رضایت‌مندی مردم در سایه این خدمات و وحدت به وقوع می‌پیوندد؛ چراکه بنابر تعالیم برگرفته از آموزه‌های دینی، افزایش رضایت‌مندی مردم افزایش رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

این مسئول با بیان اینکه سلایق به تعداد افراد مختلف بوده و البته قابل احترام هستند، عنوان کرد: در جایی که دولت باید سیاست خود را اعمال کند، مجریان باید از سازمان مربوطه تبعیت کنند و این یک اصل تلقی می‌شود.

عجم افزود: تمام افراد در مسیر مسئولیت‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، زیرساختی و زیربنایی یک وظیفه تمایز یافته دارند و در عین حال در آن سازمان باید وحدت نیز وجود داشته باشد.

وی نیروی انسانی را جزو اصیل‌ترین و مقدس‌ترین ابزار در اختیار یک سازمان برشمرد و افزود: نیروی انسانی توسعه‌یافته ابزار مهمی است که باید برای دست‌یابی و تحقق اهداف سازمانی تلاش کنند و مجموع اهداف سازمان‌ها منجر به توسعه می‌شود.

استاندار قزوین افزود: موضوع توسعه استان قزوین، کار و تلاش برای سازندگی و خدمت به مردم بر محور انسجام و وحدت بین مردم و مسئولان همواره مدنظر بوده و این مهم در تمام استان قزوین خودنمایی می‌کند و همه برای ایجاد امنیت پایدار تلاش می‌کنند که این امر امروز در استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر مثال‌زدنی است.

عجم با اشاره به کسب افتخارات اول تا سومی استان قزوین در موضوعات مختلف ابراز داشت: حوزه کشاورزی یکی از مهم‌ترین عرصه‌های توسعه است و استان قزوین بین 31 استان کشور در سال 91 توانست رتبه نخست را کسب کند؛ در حالی که این استان با استان‌های بزرگ در حوزه کشاورزی مانند فارس، خوزستان، خراسان، گلستان و آذربایجان قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: استان قزوین علاوه بر وسعت کمتر زمین نسبت به استان‌های قوی‌ امکانات کشاورزی کمتری دارد و البته سابقه کار استان‌های مطروحه نیز بسیار طولانی‌تراست.

استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین با همت مردم و مسئولان مربوط در بخش کشاورزی، آب و خاک توانسته است تا به استانی موفق تبدیل شود و با فاصله فاحشی از استان‌های دیگر در جذب اعتباراتی که دولت آن را تحت عنوان کارگروه ویژه کشاورزی تخصیص داده است، موفق عمل کند.

عجم ادامه داد: توفیقات خوبی در حوزه‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد مقاومتی و عرصه‌های مرتبط که زمینه‌ساز حماسه اقتصادی هستند، جهش استان قزوین را رقم زده است.

وی، فراز و فرودهای تحمیل شده از ناحیه تحریم در سال گذشته و حکم‌فرمایی بداخلاقی‌ها در کشور و تبعیت استان قزوین از این مسائل را مورد توجه قرار داد و افزود: البته ریزش‌هایی نیز در بعضی از حوزه‌های استان قزوین وجود داشت، ولی رویش‌ها در این استان در سال گذشته بسیار بیشتر از ریزش‌ها بود.

این مسئول با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی و تولید بیان کرد: امروز بستر‌های حماسه اقتصادی در این استان فراهم بوده و زیرساخت‌ها نیز در حد قابل قبول و بالایی در این استان آماده شده است.

عجم به دو دغدغه موجود و کار پایان نیافته در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و گفت: جاده بویین زهرا به رحیم‌آباد دغدغه نخست این شهرستان است که تاکنون حدود 75 درصد کار آن به انجام رسیده است و تلاش می‌شود تا با وجود تمام محدودیت‌های اقتصادی و منابع مالی این عملیات اجرایی به سامان برسد.

وی تصریح کرد: همچنین راه بویین زهرا به ساوه و قم نیز هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد و تمام راه‌های استان به جز دو مقطع یاد شده که مجموع آنها به 60 کیلومتر نیز نمی‌رسد، اتوبان و بزرگراه هستند.

استاندار قزوین اذعان کرد: ذکر این موضوع می‌تواند در توسعه تأثیرات شایان و قابل توجهی را به همراه داشته باشد و راه‌ها جزو زیرساخت‌های اساسی محسوب می‌شوند.

عجم افزود: همچنین در حوزه آب شرب و کشاورزی نیز خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شده است و سد بالاخانلو که سال‌های سال جزو آرزوهای مردم و روستاییان بود، سال گذشته کلنگ‌زنی و کار اجرایی آن آغاز شد.

وی عنوان کرد: همچنین طرح‌های سبک‌تری به شکل پایلوت در بخش جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان قزوین صورت گرفته و در حال حاضر احداث 300 استخر ذخیره آب در مناطق روستایی در حال پیگیری است.

این مسئول با اشاره به تلاش بسیج سازندگی در منطقه آوج برای توسعه استخرهای آبی، عنوان کرد: همچنین طرح یاد شده در ستاد ویژه تسهیلات کشاورزی تصویب شده است تا بتوان از این ظرفیت نه تنها به منظور تأمین آب، بلکه به عنوان کمک‌یار بخش کشاورزی، پرورش ماهی و حتی مشاغل جانبی دیگر استفاده کرد.

عجم پیش‌بینی کرد سهم قابل توجهی از شهرستان‌های بویین زهرا و آوج به طرح عظیم استخرهای ذخیره‌سازی آب برای تأمین بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی به خدمات صورت گرفته در بخش‌های بهداشت و آموزش اشاره کرد و افزود: فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش نیز تاکنون در این استان توسعه زیادی پیدا کرده است و نباید این پیشرفت‌ها را از نظر دور داشت.

عجم در بخش دیگری از سخنانش انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فشارهای دشمن و نظام سلطه به کشور ما همیشه وجود داشته است و بعد از پیروزی انقلاب باشکوه اسلامی محدودیت‌ها جدی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب تلاش ظالمان برای اضمحلال نظام جمهوری اسلامی که تنها حکومت دینی و مردم‌سالار کامل در دنیاست، به شکلی مضاعف و چند برابری افزایش یافته است.

استاندار قزوین عنوان کرد: علی‌رغم اذعان غربی‌ها مبنی بر اینکه تحریم‌ها فلج‌کننده، هوشمند و کشنده است، ملت ایران با شکوه این تحریم‌ها را نابود کرده است.

عجم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص فشارها و تحریم‌ها را امری ضروری دانست و بیان کرد: تجربه نشان داده که ملت بصیر و آگاه ایران در قبال فشارهای داخلی و خارجی اهل حماسه هستند و حماسه 9 دی و مقابله خودجوش با کسانی که حریت و آزادگی انسان‌ها را در فتنه 88 مورد اهانت قرار دادند، دلیلی بر اراده ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مردم قزوین در انتخابات سال 90 مجلس شورای اسلامی بیش از دور قبل مشارکت داشتند و به جز یک دور از مجلس شورای اسلامی، مردم قزوین در تمامی ادوار با میانگین بالاتر از میانگین کشوری شرکت کرده‌اند که این مهم یک ظرفیت و مزیت است.

این مسئول ادامه داد: این ظرفیت باید به نفع توسعه به کارگیری شود و امروز بخشی از اقبال عمومی مردم به حضور پرشور، به واسطه اعتمادی است که آنان به خدمت‌گزاران خود دارند.

عجم ایجاد رضایت‌مندی و ارائه خدمات مطلوب و به موقع به مردم را جزو ابزار‌های اعتما‌دسازی بین مردم دانست و تصریح کرد: در انتخابات گذشته میانگین مشارکت مردم کشور 64 درصد و در استان قزوین 68.25 درصد بود که تقریبأ 4.5 درصد بیشتر از میانگین حضور و سرانه کشوری است.

وی به حضور مردم بویین زهرا و دیگر شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: شرکت حداکثری ملت در انتخابات نشان می‌دهد که مردم وفادار و پایبند به انقلاب اسلامی هستند و با درک و تحلیل عمق مسائل، جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: کار اجرایی و مراجعات مردمی برای کارگزاران و خدمت‌گزاران امکان دارد گاهی خسته‌کننده باشد ولی آن چیزی که موجب می‌شود از رهگذر این خدمات ذخیره‌ای اندوخته شود، صبوری، حوصله و پاسخگویی مناسب، با دقت و بدون عصبانیت است.

عجم ادامه داد: در این مسیر امکان دارد افت و خیزهای کم و زیاد و گاهی بی‌حوصلگی‌هایی وجود داشته باشد که البته قاطبه مسئولان در استان قزوین متعهد و دلسوز هستند.

وی یادآور شد: هر یک از مسئولان دستگاه‌ها مانند فرمانداران، بخشداران، نیروهای انتظامی، نیروهای اجرایی و پشتیبانی‌کننده، نیروهای امنیتی، حوزه سیاسی و تمام فعالان در قالب هیئت‌های اجرایی ستاد انتخابات استان، شهرستان و بخش باید وظایف خود را با محور قرار دادن قانون عملی کنند.

عجم دیدار فرمانداران و مسئولان برپایی انتخابات با مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: تأکید مؤکد معظم‌له در دیدار یاد شده اجرای «مُر قانون» در بحث انتخابات بود و فرمودند کسانی ذائقه مردم را در سال 88 تلخ کردند که به قانون پایبند نبودند و مجریان و ناظران باید در انتخابات جاری قانون را به طور کامل اجرایی کنند.

وی، زیاده‌خواهی، دنیاخواهی و قدرت‌طلبی‌های عده‌‌ای در سال 88 را موجب زیرپاگذاری قانون و ایجاد فضای بی‌اعتمادی نسبت به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: فتنه‌گران و عناصر داخلی و خارجی در سال 88 سبب شدند تا حلاوتی که باید از رهگذر مشارکت 40 میلیونی در ذائقه مردم می‌ماند و با قدرت آن مشارکت بسیاری از مشکلات کشور در معادلات سیاسی حل می‌شد، به یک فضای مشوش و یأس‌آلود تبدیل شود و امروز دیگر دشمنان تجربه تلخ 88 را قطعاً نمی‌توانند تکرار کنند.

استاندار قزوین افزود: دشمن یکی از وظایف خود را این می‌داند که نظام اسلامی را هر روز به چالش بکشاند و به همین سبب تاکتیک و شیوه‌های مختلف آن هر روز تغییر می‌کند.

عجم با بیان اینکه حوزه‌های اقتصادی امروز به شدت هدف اصلی دشمن هستند و از رهگذر این توطئه به دنبال به ستوه‌آوری مردم است، بیان کرد: توجه به حماسه سیاسی و اقتصادی امروز لازم و ملزوم یکدیگرند و قطعاً حضور مردم، حضوری گسترده برای خلق حماسه است.

وی اذعان کرد: با شناختی که از این مردم وجود دارد، می‌توان به تحقق حماسه اقتصادی نیز امیدوار بود و تأکید رهبری نیز تحقق حماسه سیاسی با عنوان انتخابات است.

این مسئول با اشاره به وظایف قانونی و اجرایی مسئولان در قبال اجرای قانون به عنوان محور حرکت، اعتمادسازی، امانت‌داری و ایجاد امنیت برای حضور تمام افکار در صحنه انتخابات عنوان کرد: از 700 داوطلب شوراهای اسلامی استان قزوین تنها 11 نفر و کمتر از حدود 6.1 دهم درصد پس از انجام استعلامات بررسی شده، رد شدند.

استاندار قزوین افزود: همچنین هیئت‌های نظارت در سطح استان مستقر بوده و امسال با توجه به برگزاری دو انتخابات، نظارت‌ها نیز از دو حوزه مجزا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول