اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد

اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار کشاورزی گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار از مصوبات سفر چهارم ریاست جمهوری است.

اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان نژاد امروز در مراسم معارفه خود در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جمع مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان با قدردانی از وزیر کشاورزی به دلیل سپردن این مسئولیت به وی، اظهار کرد: مدت زمان خدمتگزاری در این پست مهم نیست و تنها باید در هر فرصتی که به انسان داده می‌شود به مردم خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های میزبان سفر چهارم هیئت دولت بود، افزود: در این سفر شش مصوبه به تصویب رسید.

*اختصاص بی‌سابقه 250 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی گیلان در سال جاری

این مسئول از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه کشاورزی گیلان در سال 92 خبر داد و گفت: این اعتبار چند برابر اعتبارهایی است که تاکنون داده شده و این میزان اعتبار باید به ویژه در شهرستان‌ها تا پایان سال جاری جذب شود.

وی جذب این میزان اعتبار در سطح استان را موجب ارتقای سطح کشاورزی و اشتغالزایی عنوان کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار جدا از اعتبار سالانه سهم وزارتخانه‌ای ماست.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه 250 میلیارد تومان اعتبار بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را برطرف می‌کند، اذعان کرد: این اعتبار چند برابر اعتباراتی است که تاکنون در بخش به گیلان اختصاص داده شده بود.

به گفته وی، در مدت پنج سال گذشته تنها 170 میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی گیلان اختصاص داده شده بود.

*اختصاص 5 میلیارد تومان برای سند خودکفایی برنج گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار دیگر به عنوان سند خودکفایی برنج گیلان خبر داد و گفت: 30 درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص 17 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای توسعه شبکه آبیاری، خاطر‌نشان کرد: 60 میلیارد تومان دیگر نیز به عنوان یارانه برای برگ سبز چای و برطرف شدن مشکل چایکاران به بخش کشاورزی گیلان اختصاص یافته است.

شعبان‌نژاد از مدیران شهرستان‌ها خواست تا از امروز به مدت هر سه روز یک بار برای عملیاتی شدن این مبحث از عملکرد خود به استان گزارش دهند.

وی با بیان اینکه مدیران شهرستان‌ها باید حق خود را مطالبه کنند، افزود: مدیران شهرستانی ردیف‌های کارسازی را شناسایی کنند و با مدیران جهاد کشاورزی دیگر شهرستان‌ها در ارتباط بوده و با یکدیگر تعامل و تبادل تجربه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مدیران شهرستان‌ها خواست تا پیگیر اعتبارات در سطح ملی باشند.

*امکانات دولتی نباید صرف حمایت از کاندیداهای انتخاباتی شود

وی با اشاره به فرصت باقیمانده برای برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در کشور، یادآور شد: تلاش همه ما باید در این عرصه به صورت تشویق افراد و حضور حداکثری باشد.

شعبان‌نژاد اضافه کرد: نباید از امکانات دولتی علیه و یا به نفع کاندیدای خاصی استفاده شود که در صورت مطلع شدن از این اقدام با مسئول خاطی برخورد قانونی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه این امر موجب حاشیه‌سازی برای بخش کشاورزی می‌شود، افزود: طبق قانون و معیارهای رهبری ما حق نداریم امکانات دولتی را صرف امور انتخاباتی کنیم.

این مسئول از مدیران شهرستانی خواست تا با پاسخگویی به مراجعه کنندگان و احترام به ارباب رجوع مشکلات مردم را در همان شهرستان و در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنند.

*نمره منفی برای مدیر جهاد کشاورزی که مشکلات شهرستان خود را به مرکز استان انعکاس دهد

وی افزود: هرگونه انعکاس مشکلات از شهرستان‌ها به استان به منزله یک نمره منفی برای مدیر شهرستان مورد نظر در ناتوانی وی محسوب می‌شود.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه در شهرستان‌ها میزهای پاسخگویی به مردم باید شکل بگیرد، یادآور شد: در صورت امکان مدیران هر روز با مردم ملاقات داشته باشند و به امورشان رسیدگی کنند.

وی از مدیران خواست با آماده‌سازی هرگونه ابزار آلات کشاورزی به پمپ‌های آب در مواقع بروز حوادث احتمالی آماده باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رسیدگی به امور تغییر کاربری‌های غیر ضروری و ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی برای پیگیری را از مدیران شهرستان‌ها خواستار شد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور یا صدور حکمی از طرف وزیر کشاورزی علیرضا شعبان‌نژاد به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان انتخاب شد و از تلاش‌های «اردشیر روحی» رئیس سابق این سازمان بدون حضور وی در جلسه تجلیل شد.

انتهای پیام/84002/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول