اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوش:

برنامه‌های کاندیدا را با جدیت دنبال کنید/ آگاهی مهمترین شرط انتخابی اصلح

امام جمعه شوش گفت: باید به برنامه‌ها و حرف‌های کاندیداها توجه داشته باشیم تا بتوانیم اصلح‌ترین آنها را انتخاب کنیم.

برنامه‌های کاندیدا را با جدیت دنبال کنید/ آگاهی مهمترین شرط انتخابی اصلح

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام سید محمد امام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شوش اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی است که باید همه به آن عمل کنند.

وی با اشاره به مسئله انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاب رئیس‌جمهور آینده کشور یک مسئله بسیار مهم و حساسی است که با انتخاب درست مردم می‌تواند به پیشرفت کشور منجر شود.

امام جمعه شوش بحث در رابطه با انتخاب اصلح را مهم دانست و افزود: باید مردم این نکته را توجه کنند که با یک بینش درست افراد را انتخاب کنند و از انتخاب احساسی بپرهیزند.

*انتخاب درست باعث پیشرفت کشور می‌شود

وی تصریح کرد: پیشرفت و رو به جلو حرکت کردن کشور مرهون انتخاب همین مردم است و باید کسی که دارای برنامه قوی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی باشد انتخاب شود.

امام مقایسه بین کاندیداها را مهم دانست و افزود: ما نباید بر سر یک کاندیدا بدون داشتن منطق درست، نظر داشته و به سایر کاندیداها را توجه نکنیم.

وی گفت: در شناخت بیشتر کاندیدا باید تلاش کنیم تا بتوانیم فرد اصلح را بشناسیم و به آن رأی دهیم.

*افزایش بصیرت و آگاهی مردم/ مناظره‌ها راهی برای شناخت بهتر

امام جمعه شوش افزایش آگهی و بصیرت مردم در شناخت فرد اصلح را بسیار مهم دانست و افزود: باید به برنامه‌ها و حرف‌های کاندیداها توجه داشته باشیم تا بتوانیم اصلح‌ترین آنها را انتخاب کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان شوش با اشاره به پخش مناظره‌ها عنوان کرد: دنبال کردن مناظره‌ها بسیار واجب است زیرا باعث می‌شود مردم با طرز فکر سایر کاندیداها آشنا و با توجه به این گفته‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنند.

امام جمعه شوش گفت: با توجه به برنامه این کاندیداها باید فردی که در برابر دشمن مقاوم‌تر و بتواند جلوی استکبار جهانی بایستد را انتخاب کنیم.

*سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی

امام در فرازی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال بنیان‌گذار اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) دنیای استکبار را متزلزل کرد و فرو ریخت.

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های امام راحل را رسیدن به هدف الهی دانست و افزود: ایمان به خدا، اعتقاد قوی به مردم و ایمان به هدف و راهی را که در پیش‌گرفته از مهم‌ترین شاخصه‌هایی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه شوش گفت: هدف امام راحل این بود که ما ملت دشمن شناس باشیم، فریب دشمن را نخوریم و با آگاهی فتنه‌ها را خنثی کنیم.

وی در ادامه افزود: حساسیت امام این بود که به سرنوشت دیگر مسلمانان نیز حساس باشیم و بتوانیم جلوی ستمی که علیه آنها می‌شود بایستیم و به فریاد دیگر مسلمانان جهان را پاسخ بدهیم.

*تقدیر از نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت

امام در ادامه خطبه‌های این هفته خود با تشکر از زحمات نیروی انتظامی شهرستان اظهار کرد: این زحمات نیروی انتظامی بود که باعث ایجاد امنیت مناسب در شهر و روستاها شده است.

وی گفت: زحمات این نیروهای مخلص باعث شد که فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به عنوان فرمانده نمونه استان انتخاب و به دیدار مقام معظم رهبری برود.

امام جمعه شوش با تسلیت به مناسبت به شهادت امام موسی کاظم (ع) خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم فرمودند «سزاوار است انسان خود را در برای این دنیا فدا نکند و فکری برای آخرت خود نیز داشته باشد».

وی اضافه کرد: باید با پیروی از سیره امامان بتوانیم آخرت خوبی برای خود فراهم کنیم.

*اهمیت پرداخت زکات

امام جمعه شوش با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: از جمله افرادی که هنگام مرگ تقاضای برگشت به دنیا برای جبران گناهان دارند کسانی هستند که زکات پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 72001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول